دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس  علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر

تکه ای از متن پایان نامه :

هر قوانین الگو و روند تدریس معلم مناسب باشد تاثیر مثبتی در آینده و زندگی آینده فرد خواهد داشت(همان منبع).

2-4 تأثیر شخصیت علمى معلم بر فرایند تدریس

معلم هر اندازه داراى رفتار انسانى مطلوبى باشد، ولى از نظر علمى ضعیف و ناتوان تلقى گردد، مورد قبول شاگردان واقع نخواهد گردید. شخصیت متعادل همراه با تسلط علمى معلم، او را از نظر شاگردان با ارزش و اعتبار مى‌سازد. معلمى از نظر علمى قوى می باشد که به روش‌هاى ارائه محتوا و چگونگى برقرارى ارتباط، آگاه و بر آنها مسلط باشد. معلم باید از نظریه‌هاى جدید ارتباطی، از دانش‌هاى جدید روانشناسى و علوم رفتاری، بویژه روانشناسى تدریس و یادگیری، آگاهى کافى داشته باشد. آگاهى از علوم اجتماعی، بویژه روانشناسى اجتماعى نیز او را یارى خواهد نمود تا فرهنگ و ویژگى‌هاى خاص طبقات اجتماعى شاگردان را تا حدودى بشناسد و با شناخت خصوصیات فردى و اجتماعى آنان، به برنامه‌ریزى فعالیت‌هاى آموزشى بپردازد(صفوی،1370).

روش تدریس باید متناسب با اصول آموزش و پرورش و خصوصیات شاگردان انتخاب گردد؛ زیرا وظیفه ی اساسى معلم فقط درس دادن و پس گرفتن درس نیست، بلکه مهم‌ترین وظیفه ی او همکارى و راهنمایى یکایک شاگردان براى رسیدن به هدف‌هاى مطلوب تعلیم و تربیت می باشد.

تسلط بر محتوا و موضوع درس، از مهمترین ویژگى‌هاى معلم می باشد. با وجود اینکه دامنه ی علوم حتى در یک رشته ی خاص، بسیار وسیع و گسترده شده می باشد و کمتر کسى مى‌تواند به همه ی آنها دست یابد، لازم می باشد که معلم حداقل بر مطالبى که تدریس مى‌کند مسلط باشد. او براى تحقق چنین منظورى باید مطالعه مستمر و دائم داشته باشد. اگر معلمى در مسائل علمى ضعیف باشد و نتواند به پرسش‌هاى شاگردان پاسخ دهد، مسلماً در کار خود شکست خواهد خورد. معلم باید همیشه بر آگاهى‌هاى خود بیفزاید. او باید در زمینه ی کار یادگیرى را فراهم کند. معلمى که بر محتوا مسلط می باشد ولى با روش‌هاى تدریس ناآشنا می باشد، ممکن می باشد قادر به فراهم‌کردن موقعیت مناسب یادگیرى نشود. معلم، باید علاوه بر داشتن محتواى غنى

مطلب مشابه :  بررسی تحریف های شناختی و باورهای غیر منطقی در حوزه روان شناسی از منظر قرآن- پایانامه

 مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر.

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر

دسته بندی : دسته‌بندی نشده