دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس  علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر

تکه ای از متن پایان نامه :

غیر قابل تغییر نیست. هر فرد با در نظر داشتن شرایط خاص زندگی فردی، خانوادگی و شغلی می تواند زمان آغاز تحصیلات ابتدایی خود را آزادانه انتخاب نماید(صفوی، 1370).

2-9-2 ب- روش های جدید

در اینجا به چند روش جدید اشاره میکنیم:

روش سخنرانی: در این روش معلم کم و بیش بدون وقفه در کلاس صحبت می کند و شاگردان به سخنان معلم گوش می دهند؛ یاداشت بر می دارند؛ در باره سخنان معلم فکر می اندیشندولی با اون گفتگو نمی کنند هدف این روش تدریس ارائه اطلاعات از سوی معلم به شاگردان می باشد(همان منبع،ص111).

روش بحث گروهی : بحث گروهی گفتگویی می باشد سنجیده و منظم پیرامون موضوعی که مورد علاقه مشترک افراد شرکت کننده می باشد.تعداد افرادی که در بحث گروهی شرکت می کنند، می تواند معمولا بین 6 تا 20 نفر باشدو یک نفر هم به عنوان رهبر گروه را اداره می کند پس روشی می باشد به افراد فرصت می دهد تا نظرات  عقاید و تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارند زمانی که این بحث به درستی انجام نشود وقته گروه به صحبت های بی نتیجه صرف می گردد(همان منبع،ص122).

4- روش بایستی برای تفاوتهای فردی در توانایی ها، علایق و زمینه های دانش آموزان پیش بینی های لازم را به اقدام آورد. با در نظر داشتن شرایط محیطی قبل و بعد از تولد، کودکان در توانایی های ذهنی، عاطفی و جسمانی تفاوتهایی دارند. در نظر داشتن آن تفاوتها و سازماندهی روشها بر اساس آنها، اصل مهم انتخاب روش می باشد.

مطلب مشابه :  پایانامه در رابطه با : بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

5- روش، بایستی رشد مهارتهای اساسی از طریق بهره گیری از موقعیت معنادار، پیش بینی هایی را به اقدام آورد. مهارت های خواندن، نوشتن، حساب کردن، مهارتهای مربوط به تفکر و مهارتهای اجتماعی  از طریق روشهای تدریس مؤثر رشد می کند. یکی از ویژگی های  روش تدریس مؤثر، ایجاد موقعیتهای معناداربرای فعالیت دانش آموز می باشد. موقعیت معنادار،  موقعیتی می باشد که در آن تجربه های یادگیری  و رغبت بر انگیز و رضایت بخشی برای کودک فراهم گردد

 مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر.

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر

دسته بندی : دسته‌بندی نشده