بعضی وقتا همه چیز برابر با میل کاربر یا بازدید کننده پیش نمی رود. مطالب با تموم تلاشی که استفاده کردین خیلی جذاب و راضی کننده نیس. این وضعیت نه فقط واسه سایت های تازه کار که شرایط بحرانی تری رو تجربه می کنن بلکه واسه تموم کهنه کاران مورد اعتماد گوگل هم ممکنه اتفاق بیفته.

یه صفحه از سایت شما بوسیله بازدیدکننده باز می شه و گوگل به سرعت متوجه این قضیه می شه، اما چیزی نمی گذره که همزمان با همین صفحه جستجو دیگری انجام می شه و سایت شما بدون معطلی بسته می شه. این پروسه همون سرنوشت تلخ و فاجعه بزرگیه که بیشتر سایت ها از اون می ترسند. همون چیزی که در نمایش آمار مربوط به هر سایت از اون به عنوان اندازه فرار یاد می شه.
اما اندازه فرار چیه؟ اندازه فرار چیجوری محاسبه می شه؟ به عنوان یه مدیر سایت چیجوری می توان فهمید اندازه فرار چه طور اتفاق افتاده و چه دلیلی بیشتر در افزایش اون موثر بوده؟ جواب تموم این سوالات رو در مطلب امروز و پس از آشنایی با اندازه فرار سایت پیدا می کنین.

معرفی اندازه فرار سایت در رتبه بندی

معنی اندازه فرار سایت
بیشتر سایت ها اندازه فراری برابر ۲۵ تا ۷۰ درصد رو تجربه می کنن و برابر با آمار به دست اومده این رقم با احتمال خیلی کم از این بازه عبور می کنه.
گوگل سایت ها رو براساس اندازه فرار در ۴ گروه طبقه بندی می کنه:
۱ – اندازه فرار سایت ۲۵ درصد و کم تر: این آمار واسه گوگل تعجب آوره و نشون می دهد شک نداشته باشین بعضی از عامل ها در سایت خوب عمل نمی کنن یا ندیده گرفته شدن.
۲ – اندازه فرار سایت ۲۴ تا ۶۰ درصد: این آمار واسه گوگل نه فقط قابل قبول بلکه قابل تحسینه.
۳ – اندازه فرار سایت ۴۱ تا ۵۵ درصد: آمار بالاتر از حد نرماله؛ با این حال بسته به وضعیت سایت و رتبه رقبا ممکنه واسه بعضی از سایت ها منطقی دیده شه.
۴ – اندازه فرار سایت ۷۰ درصد و بالاتر: این سایت شدیدا از رقبا خود عقب مونده!
مشاهده آمار اندازه فرار هر سایت
واسه این که با جزئیات اندازه فرار سایت خود آشنا شید از حساب Google Analytics خود استفاده کنین. این سرویس دائم اطلاعات خود رو به روزرسانی می کنه و به صورت لحظه ای تماشاگر تغییرات جالبی هستین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست