در تموم آموزشایی که تا کنون در مورد سئو داشتیم، حرف اول و آخر ما به این بحث ختم می شد که اگه به دنبال یه سایت عالی هستین که رتبه اول گوگل رو داشته باشه، باید سایت خود رو به بهترین شکل ممکن بهینه کنین تا از این روش تعداد کاربران ثابت در سایت زیاد شه و در نتیجه رتبه بندی سایت شما بالا بره.

در بهینه سازی سایت شما باید حولوحوش جور واجور رو در نظر بگیرین حتی ممکنه در این مورد راه هایی وجود داشته باشه که تا حالا به ذهن شما خطور نکرده و یا اینکه فکر کردین اهمیت زیادی نداره. یکی از این مسائل که تا حالا مطلب زیادی در مورد اون منتشر نشده، بحث روانشناسی سایت و تاثیر اون بر بهینه سازی سایته.

روانشناسی افراد در بهینه سازی سایت

رفتارای آدمی تحت تاثیر محیط دور و بر و آدم هاییه که در مورد ایشون هستن. هیچکی نمی تونه منکر اثرات روانشناسی محیط و آدما بر رفتار ما شه و این مسئله حتی در جزئی ترین مسائل زندگی ما هم تاثیر گذاره. در مورد بهینه سازی سایت هم این مسئله خیلی مهمه. شما باید بدونین که در مورد کاری شما، کاربران به چه مسائلی علاقه بیشتری دارن و چه چیز باعث می شه که کاربران ناخواسته به سمت سایت شما اومده و جذب سایت شما شن.

تاثیر رنگا در بهینه سازی سایت

هر فردی در زمان خرید لباس یا وسیله لازم خود، یکی از ملاکایی که روش زوم می کنه، رنگ اون کالا هستش. قانون رنگا رو در سایت هم در نظر بگیرین. براساس تحقیقات مشخص شده وقتی که شما به سایتی مراجعه می کنین تا محصولی رو بخرین، فقط ۹۰ ثانیه زمان سپری می شه که درمورد خرید محصول تصمیم پایانی رو بگیره و در این مدت حدود ۹۰-۶۰ تصمیم خود رو براساس رنگ کالا انجام میده. بنابر این هان گونه که فهمیدین، در هر سایتی باید به مسئله رنگ آمیزی سایت توجه زیادی داشته باشین.

در طراحی سایت، از رنگایی استفاده کنین که نه فقط جذابه و دلیل جذب کاربر به سمت سایت می شه بلکه حس آرماش رو واسه کاربر به همراه داره. استفاده زیاد از رنگای جیغ و زننده دلیل می شه که چشم کاربر زده شده و از موندن در سایت کلافه شه. بنابر این تحقیقات نشون میده که از رنگایی مثل آبی که حس آرامش، زرد که حس شادی، سبز که حس پاکی و اعتماد و مشکی که حس قدرت رو منتقل می کنن انتخاب خوبی هستن.

بقیه مسائل روانشناسی در بهینه سازی سایت

۱-    اصلا سایت خود رو شلوغ نکنین چون باعث می شه که کاربر به محض دیدن سایت، با حجم زیادی مطلب و یا محصول مواجه بشه که از نظر روانشناسی دلیل پریشونی و گیجی کاربر می شه.

۲-    کاربرها از خوندن مطالب طولانی و بدون عکس که تموم حاشیه های صفحه رو پر می کنه، احساس خستگی می کنن.

۳-    در رنگ بندی و طراحی سایت، متناسب با فصلا عمل کنین مثلا در بهار، تلاش کنین صفحه اول سایت، حس این فصل رو به کاربر منتقل کنه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست