در دنیا ایده ال همه چیز همون طوره که گوگل می خواهد. نویسندگان لینک ساز های حرفه ای هستن و هر لینکی که در سایت ها می بینیم از جهت رابطه و اعتبار در حد عالی خود قرار دارن. اما به عنوان یه آدم که همیشه احتمال خطا در اون هست می توان این قدر ایده ال در دنیا زیست؟ دنیا ما با تموم اشتباهاتی که در اون مرتکب می شیم و بعد از اون جریمه های گوگل رو می پذیریم هیچ وقت ایده ال نمیشه. در این مواقع اولین سوالی که در بحث لینک سازی به ذهن کاربر می رسد اینه که بدونه اعتبار در ساخت لینک هاش اثر داره یا رابطه؟
در تعیین لینک ها اعتبار و منبع مهمه یا ارزش و ربط مطلبی که بدون لینک می بدیم؟ واسه جواب به این سوال بررسی مفصلی در سطح وب و لینک های به کار برده شده در معتبرترین و موفق ترین سایت ها دنیا انجام دادیم. نتیجه این بررسی رو با هم به نظاره می نشینیم.

کدوم لینک ها از ارزش بیش تری در سئو بهره مند هستن

ارزش رابطه در مقابل اعتبار در ساخت لینک ها

واسه هر کدوم از ملاک های زیر دیدگاه های مختلفی رو بررسی می کنیم:
رابطه در لینک دهی
۱. در همه دیدگاه هایی که درباره ربط داشتن لینک ها هست یه رای مشترک دیده می شه: گوگل ممکنه معتبر بودن منبع لینک رو جدی نگیره اما از بی رابطه بودن اون هیچوقت نمی گذره!
۲. لینک های در رابطه بیش ترین ترافیک طبیعی رو به سمت وب سایت هایی هدایت می کنه که هیچوقت شانس دیده شدن بوسیله گوگل رو نداشته ان.
۳. رابطه داشتن لینک به اصل مطلب وقتیه واسه رشد محتوا. بعضی از کارشناسان ما در طول بررسی های انجام شده دیدن که سایت هایی با لینک های در رابطه هنوزم شانس واسه کسب اعتبار دارن؛ اما سایت هایی که رابطه لینک رو فقط به بهونه اعتبار اون ندیده می گیرند شاید فرصت دوباره ای نداشته باشن.

اعتبار در لینک دهی
اعتبار بیش تر چیزی شخصیه و این که بخوایم منبع مطلب در در لینک ساختن در نظر بگیریم بستگی به روش تفکر نویسنده داره. این که کاربران به چه اندازه از یه مطلب استقبال کنن از نظر منطقی بیش تر به رابطه مطلب بستگی داره تا اعتبار اون.
نتیجه گیری :
به جربزه می توان گفت که مبحث ساخت لینک، این مسئله مهم امروز، هیچوقت مشکی و سفید نیس. هر چند که نظرات مثبت در رابطه لینک به مطلب تا اعتبار اون بیش تره اما باید با دیدی خاکستری به این قضیه نگاه کرد.
مطمئنا در اندازه بزرگ کاربر به سند لینک شما اهمیت نمی دهد؛ بلکه تشنه مطلبیه که اون رو با جزئیات بیش تری آشنا کنه.

حتما بخونین :

  • ۱۰ مورد عادی کلاهبرداری در سئو : کلاهبرداران رو بشناسین
  • به کار گیری پینترست در سئو
  • درباره بازاریابی محتوا چه میدونید
  • سئو محلی در سال ۲۰۱۷ ؛ تحولات زیادی در راه س
  • الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۷ و تغییرات سئو سایت
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست