ارزیابی تایتل صفحات

0 Comments

سایت شما از یه صفحه اصلی و چندین صفحه فرعی تشکیل شده که صفحات فرعی از طیق لینکای داخلی، مثل شاخه هایی به صفحه اصلی که  بدنه اصلی سایته وصل می شن. اما لازمه بدونین که گوگل در زمان ایندکس کردن سایت شما، هر صفحه رو جداگونه بررسی کرده و ایندکس می کنه بنابر این ممکنه یه صفحه شما رتبه پایینی داشته باشه در حالی که صفحات دیگه رتبه مناسب تری دارن.

به خاطر همین شما باید بهینه سازی رو واسه هر صفحه جداگونه انجام بدین. در این مورد انتخاب عنوان مناسب واسه هر صفحه یکی از مهمترین فرآیندهاییه که هر وبمستر باید انجام بده. واسه این منظور باید به چند نکته توجه داشت:سایت شما از یه صفحه اصلی و چندین صفحه فرعی تشکیل شده که صفحات فرعی از طیق لینکای داخلی، مثل شاخه هایی به صفحه اصلی که  بدنه اصلی سایته وصل می شن.

اما لازمه بدونین که گوگل در زمان ایندکس کردن سایت شما، هر صفحه رو جداگونه بررسی کرده و ایندکس می کنه بنابر این ممکنه یه صفحه شما رتبه پایینی داشته باشه در حالی که صفحات دیگه رتبه مناسب تری دارن. به خاطر همین شما باید بهینه سازی رو واسه هر صفحه جداگونه انجام بدین. در این مورد انتخاب عنوان مناسب واسه هر صفحه یکی از مهمترین فرآیندهاییه که هر وبمستر باید انجام بده. واسه این منظور باید به چند نکته توجه داشت:

۱- عنوان صفحه شما در واقع معرف اون صفحه س و وقتی که کاربر مطلبی رو سرچ می کنه، صفحه مورد نظر با اون عنوان در گوگل ظاهر می شه به خاطر همین عنوان شما باید جذاب و نماینده ای از متن شما باشه.

۲- موتورهای جست و جو، از راه همین عنوان صفحه، صفحات شما رو شناسایی می کنن.

۳- وقتی که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنین، اگه لینک یه صفحه رو در اون شبکه بذارین، اون لینک با عنوان صفحه نشون داده می شه.

واسه ساختن تایتل صفحات باید به‬ چند قانون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین‬ ولی متدهای بسیاری واسه اینکار هست‬ و خیلی از افراد متدهای مختلفی رو به کار میبرن.‬ وابسته به اینکه واسه نوشتن عنوان‬ صفحه از کی دستور یا مشاوره میگیرید،‬ هرکی نظر خاص خودشو داره.‬ این به شما‬ رابطه داره که چیجوری بخواین عنوان‬ صفحه رو مدیریت کنین‬ و به نظرتون بهترین راه واسه رسیدن به اون رو چه بدونین.‬ ولی همیشه اندازه گیری و‬ دیدن یافته های براساس کارایی که بقیه‬ هم انجام میدن اهمیت داره‬.‬ بهترین راه آزمایش رنکها در بخشهای مشخص‬ بررسی اعمال دیگرونه و اگه بخوام می تونم از اون‬ الگو وردارم یا اینکه خلاف راه اونا رو طی کنم‬. همونطور که گفتم‬‬ هیچ قانون مشخصی واسه ساخت تایتل صفحات وجود نداره‬.

ایده ها و راهنماهای بسیاری واسه اینکار هست.‬ اولین راهنمایی که می تونم در اختیارتون بذارم اینه که‬ شما باید عنوان صفحه رو تا ۶۵ کاراکتر محدود کنین.‬ اگه بیشتر از ۶۵ کاراکتر باشه‬، وابسته به فضاها و واژه ها‬، عنوان شما بخش بخش می شه و‬ به جای یه عبارت کلی‬ یه عبارت چند تیکه شده رو می ببینن‬. حال اگه می تونین کل فکرتون رو در ‬۶۵ کاراکتر خلاصه کنین همین کار رو انجام بدین.‬ اگه می خواید واژه های بیشتری اضافه‬ کنین مشکلی نیس ولی به شکل درستی نشون داده نمی شه. بعضی از افراد عنوانهای صفحه طولانی‬ و تا ۱۲۰ کاراکتر رو به کار میبرن‬ چون عنوان کلی صفحه در مروگر نشون داده میشه‬ و این به شما بستگی داره‬ که بخواین از اون استفاه کنین یا اینکه ‬‬۶۵ کاراکتر رو در صفحه یافته های موتور جستجو داشته باشین و مرورگر رو با اون پر کنین.‬ من ترجیح می دم که در مورد‬ چیزی که در مقابل جستجو گر قرار میگیره خوب فکر کنم.‬ شما می تونین ببینین که چیجوری مردم‬ از کلید واژه ها استفاده میکنن و‬ در نتیجه اونا از یه جدا‬ کننده براساس عنوان مقاله‬ و بعد عنوان سایت استفاده میکنن‬‬.‬‫

نام سایت در تایتل صفحات

‫ رقابت خوبی در مورد نام سایت در‬ عنوان‬ صفحه هست. من همیشه ازش استفاده نمیکنم چون‬ فکر میکنم این فضای زیادی رو میگیره و‬ معمولا رنکتان رو واسه نام تجاری بدست میارید.‬ بیشتر اوقات دریافت رتبه بندی واسه‬ نام تجاری یا نام سایت آسونه‬ و پس میفهمم که چه وقتی‬ می تونم اون رو حذف کنم. من می خوام‫ بر عنوان‬ صفحه یا‬ سرتیتر تاکید زیادی داشته باشم و از کلیدواژهایی‬ که واژه های کمتری در تایتل صفحات دارن بهره بیشتری ببرم.

‬‬‬‬‬ ‬‬واژه های زیاد گاه ها توانایی شما واسه دریافت رنک رو ضعیف کردن میکنه و‬ قدرت سایت واسه‬ دریافت رنک مشخصی از واژه ها رو سخت میکنه. ‫‬‫‬‫بهتره اولین جمله کمتر از ۶۵ کاراکتر باشه‬ و با یه جدا کننده اونا‫ رو با جمله دوم که در‬ حدود ۷۰ کاراکتر باید باشه جدا کنین‬. اگه من عنوانی منحصرا تشکیل شده از‬ کلمه کلیدی بسازم که دو یا سه واژه داشته باشه‬ باید مطمئن شوم که به محتوای‬ اون صفحه رابطه داشته باشه.‬ لیست کلمه کلیدی ای راهی واسه به‬ کار بردن همه کلیدواژهای مختلفه‬ ولی من از این حالت استفاده نمیکنم.‬ جداگونه از اینکه چیجوری این کلید واژه ها‬ از هم جدا شده باشن‬ و واقعا فرقی نداره که شما‬ از ویرگول، خط یا اسپیس در بین اونا استفاده کنین.‬

همه این جدا کننده ها با موتور جستجو شناسایی می شن‬ و به صورت مشابهی با اونا برخورد میشه‬. من تلاش کردم کلید واژه ها رو مرتب کنم‬. اگه ترتیب ثابتی از نوع جستجوی مردم وجود داشته باشه‬ من اون رو در عنوان‬ صفحه به کار میبرم‬ پس این فرصتو از دست نداده‬ و به صفحه های سایت سر بزنین‬ و ساختار تایتل صفحات رو پیشرفت بخشید و‬ ببینین رقبا در حال انجام چه کاری هستن.‬ ببینین که ثباتی در چگونگی‬ چینش عناوین صفحه هست‬ و اینکه کلید واژه ها در کجای‬ عناوین صفحه قرار گرفتن.‬ محتوای موجود در صفحه رو بررسی کنین و‬ مطمئن شید که اونا رو در‬ عنوانی خلاصه و دقیق درخشش میدین.‬‬‬‬‬‬‬‬ همین کار ساده در سئو و بهینه سازی سایت شما می تونه تاثیر به سزایی بزاره.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *