دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و  ارزیابی های خرید

تکه ای از متن پایان نامه :

و سیاستگذاران عمومی ارایه شده می باشد .دیدگاههایی که به طور کامل با مسئولیت اجتماعی مخالفت می ورزند تا دیدگاههایی که شرکتها را به دلیل تأثیر وقدرتشان در جامعه جایگزین کارکردهای حکومت می کنند و دیدگاه های میانه ای که سعی کرده اند حد و مرزی برای مسئولیت اجتماعی قائل شوند ، مسئولیت اجتماعی را تاحدی بپذیرند که به سودآوری شرکت لطمه ای نخورد.

دور نمایی از دیدگاههای مختلف در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتها در جامعه

جدول زیر دورنمایی از نظرات مختلف را با در نظر داشتن تأثیر مناسب کسب و کار در جامعه نشان
می دهد.  در یک طرف کسانی هستند که معتقدند کسب و کار تنها مسئولیت اقتصادی دارد و باید در کنار رعایت قانون سوددهی داشته باشند( دیدگاه سود دهی خالص) ودر قسمت وسط کسانی هستند که به سادگی از مدیران شرکت ها می خواهند که نسبت به اثرات اجتماعی تصمیماتشان حساس تر باشند؛ بویژه در مورد زیانهای بالقوه به ذینفعان (دیدگاه اخلاقی) و در طرف دیگر دیدگاه کسانی می باشد که می خواهند تأثیر شرکت ها را بطور فعال در برنامه هایی که مشکلات مختلف جامعه را برطرف می کند، مشاهده کنند؛ مثلاً از طریق ایجاد فرصت های شغلی، بهتر کردن شرایط محیط زیست، ارتقاء سطح عدالت در سراسر جهان، حتی در صورتی که این فعالیت ها هزینه هایی را برای سهامداران در پی داشته باشد(دیدگاه خدمات اجتماعی یا بشردوستانه). در یک طرف این دیدگاه ها پیرامون نگرانی اساسی در مورد ارزش های اقتصادی مانند بهره وری و کارآیی می باشد و از پرداختن به مسائل اجتماعی اجتناب می گردد. در طرف دیگر این دیدگاه ها نگرانی اولیه در مورد رفاه اجتماعی می باشد، حتی به قیمت بهره گیری از سودها Lantos,2001,16)).

مطلب مشابه :  پایانامه کارشناسی ارشد در رابطه با : بررسی تأویل‌های کتاب وجه دین حکیم ناصرخسرو قبادیانی

بدون اقتدار معنا ندارد، لذا مسئولیت همواره با اقتدار همراه می باشد. به همین دلیل، هرکس که دعوی مسئولیت می‌کند، در واقع دعوی اقتدار دارد. درواقع، هرکس اقتدار دارد، مسئول می باشد. او به طنز می‌گوید فقط نظام‌های خودکامه و شهامت‌خواه هستند که در عین اقتدار کامل، خود را در برابر هیچ‌کس و هیچ چیز، مسئول نمی‌دانند! بنابراین، از نظر دراکر وقتی از بنگاهی خواسته می‌گردد مسئولیت حل یکی از گرفتاری‌ها و معضلات جامعه را بپذیرد، باید با دقت بیندیشد و ببیند آیا اقتدار مستتر در این مسئولیت، مشروع می باشد یا خیر. اگر این اقتدار مشروع و موجه نباشد، پذیرش مسئولیت مشکل‌گشایی، درواقع غصب مسئولیت می باشد. آشکار می باشد که حتی اگر سازمان یا بنگاه دارای اقتدار انجام کاری باشد، باید در منشاء اقتدار خود دقت کرده و از مشروعیت آن اطمینان یابد. از نظر دراکر، مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها را می‌توان به توضیح زیر برشمرد:

1) پرداختن تمام و کمال به مسئولیت، وظیفه و رسالت اصلی بنگاه

2) مسئولیت فرآورده‌ها و خدمات

3) مسئولیت فرآیندها

4) مسئولیت اخلاقی (Robbins,2007,35)

2-9-2 دیدگاه به حداکثر رساندن سود خالص

آلبرت کار درمقاله منحصر بفرد خود در مرکز مطالعات کسب و کار هاروارد در سال 1999 افراطی ترین موضع پیرامون « آیا کسب و کار در مورد مسئولیت های اخلاقی بلوف میزند؟ » را اتخاذ کرد . کار می گوید که تنها هدف کسب و کار بدست آوردن سود می باشد. او بدلیل گسترش رقابت ومعاملات، کسب و کار کنندگان را افرادی می پنداشت که نسبت به دیگر افراد از معیارهای اخلاقی پایینی برخوردار بودند. او بحث کرد معیارهای پایین اخلاقی باعث می گردد تا مسائلی مانند اظهار نظر غلط و مخفی نگه داشتن حقایق درطی معاملات، دروغ گفتن در مورد سن در توضیح حال نویسی، غفلت

مطلب مشابه :  پایانامه ارشد : بررسی تآثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر یادسپاری اطلاعات علمی درس علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرپیرانشهر.

 مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید