شروع یک روز سالم با سحری کامل

0 Comments

suhoor-سحری

سحری مهمترین وعده غذایی در ماه رمضانه، بهترین زمان شریک شدن در وعده غذایی روز سحره، سحری یه وعده غذاییه که نماد دلگرمی در انجام اعمال این ماهه و منبع انرژی شما در تموم طول روزه.

پس واسه فهمیدن به اهمیت خاص این وعده غذایی، اینجا دلایل اینکه به چه دلیل شروع روز با سحری لازمه رو می گیم:

به شما قدرت و نشاط میده: وعده غذای سحری منبع اصلی تامین انرژی بدن در طول روز در ماه مبارک رمضانه، به خصوص اگه وعده غذایی غنی از کربوهیدراتا باشه که به آرومی جذب می شه.

سحری باعث می شه روزه آسون تر و قابل تحمل شه.

کمک می کنه تا از حالت تهوع و سردرد در طول ساعات روزه داری جلوگیری شه، وهمچنین باعث تنظیم سطح قندخون می شه.

در طول روز تشنگی رو کم می کنه.

باعث می شه هضم غذا آسون و کارآمده.

درصورتی که متعادل و شامل شکل های جور واجور مواد غذایی باشه کمک می کنه تا نیازای تغذیه ای پوشش داده شه.

چند راهنمایی به درد بخور که وعده سحری رو سالم تر می کنه:

غذا باید شامل تموم مواد مغذی لازم بدن (پروتئینا، کربوهیدراتا، ویتامینا و مواد معدنی) و مواد غذایی که خیلی راحت قابل هضم باشه، طوری که هیچ ناراحتی معده ایجاد نمی کنه.

واسه جلوگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روزه داری به مقدار کافی آب بخورین.

از غذاهای شور مانند خیارشور، زیتون، آجیل شور و مواد غذایی کنسرو شده دوری کنین، از خوردن غذاهای چرب و غذاهای سرخ شده و غذاهای ادویه دار، که باعث افزایش تشنگی می شن دوری کنین.

مصرف شیرینیای سبک می تونه در طول سحر احساس پری و سیری رو در بدن جفت و جور کنه و با تامین انرژی و قند لازم در وقتی که شما در حال روزه هستین، از احساس خستگی در طول روز جلوگیری می کنه.

چیزی که باید در باره سحری بدونین:

یه سحری متعادل و جور واجور باید تموم گروه های لازم غذایی (نون و غلات، شیر و اجناس لبنی، گوشت و حبوبات، میوه ها و سبزیجات) رو واسه بدن جفت و جور کنه:

کربوهیدراتای پیچیده: برابر یه فنجون برنج یا ماکارونی، دو تیکه نون، ½ قرص نون عربی یا یه کاسه از غلات سبوس دار

پروتئین: برابر ۴ تیکه پنیر، ۶۰ گرم گوشت، دو عدد تخم مرغ، ۱ فنجون حبوبات

سبزیجات مخلوط

میوه های تازه

یه لیوان شیر یا ماست

میشه غذای سحری رو در نیمه شب خورد؟

بهترین وقت واسه سحری قبل از طلوع آفتابه. هر چند لازمه اون هستش که از قبل بیدار شید اما مواد مغذی و انرژی رو واسه ساعت طولانی در طول روز رو جفت و جور می کنه. خوردن غذا در نیمه های شب باعث برهم خوردن خواب شما می شه هم اینکه با توجه با فاصله وقتی که تا افطار ایجاد می شه مطمئناً در تحمل گرسنگی دچار مشکل میشین.

بهترین نوشیدنیای ماه رمضان

چیجوری بهترین وعده سحری رو بخوریم؟

غذاای مناسب سحری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *