شمارش کالری روزانه غذاها برای کاهش وزن؟!

0 Comments

شمارش کالری روزانه واسه کاهش وزن

محققان دانشگاه استنفورد تعداد خیلی از آدمایی که اضافه وزن داشتن رو طی آزمایشی بررسی کرده و به این نتیجه رسیدن که حذف کامل “کربوهیدرات” به کاهش وزن کمک نمی کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، بیشتر مردم از نرم افزارهای اندازه گیری اندازه کالری استفاده می کنن تا اندازه کالری های مصرفی روزانه خود رو اندازه گیری کنن اما یافته های جدید محققان نشون می دهد که بهتره شمارش روزانه کالریای از دست رفته رو متوقف کرد.

گروهی از محققان دانشگاه “استنفورد”، ۶۰۹ فرد بزرگسال که اضافه وزن داشتن رو مورد موشکافی قرار دادن. دراین تحقیق رژیم مورد علاقه این افراد پرسیده شد که رژیم “کم کربوهیدرات” رو بهتر می دونن یا رژیم “کم چربی“.

هردو گروه که محدوده سنی اون ها میان ۱۸ تا ۵۰ سال بود، باید رژیم جدید انتخابی خود رو به مدت یه سال ادامه می دادن.

در رژیم گروهی که کربوهیدرات کم رو انتخاب کرده بودن، گفته شد که از “آووکادو” ،”سبزیجات” و “ماهی سالمون” استفاده کنن. هم اینکه شرکت کنندگان به طور دائم از روغن زیتون واسه پخت و پز استفاده می کردن.

این در حالیه که به آدمایی که رژیمی با اندازه چربی کم انتخاب کرده بودن، گفته شد که غذاهایی مانند “برنج قهوه ای”، “جو”، “گوشت بدون چربی“، “عدس“، “اجناس لبنی کم چرب” و “میوه های تازه” مصرف کنن.

طی پیگیری و انجام هر دو نوع رژیم، شرکت کنندگان اندازه کالری دریافتی خود رو یادداشت می کردن.

یافته های مطالعه

در آخر این بررسی مشاهده شد که گروه کوچیکی از شرکت کنندگان طی این آزمایش وزن اضافه کردن ولی افراد دیگه تقریبا ۲۲ تا ۲۷ کیلو وزن کم کردن.

یافته های این بررسی نشون دهنده اون هستش که داشتن یه رژیم غذایی با کیفیت بالا، بسیارحائز اهمیت بوده تا درعین توجه به سلامتی، به مدیریت اندازه وزن هم کمک شه. هم اینکه حذف “کربوهیدرات” و مواد غذایی “پرکالری” پیشنهاد نمی شه. چون آدمایی که این روش رو انجام دادن، نه فقط وزن کم نکردن، بلکه اضافه نیزکردند.

کریستوفر گاردنر محقق دانشگاه استنفورد اعلام کرد، کیفیت رژیم غذایی هم واسه “کنترل وزن” و هم واسه “سلامتی در دراز مدت”، مسئله ای مهم حساب می شه

کالری سوزی تمرینات کششی

اندازه کالری سوزی در شکل های جور واجور شنا چقدره؟

ایسنا کالری کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *