پادشاه توییچ، نینجا کیست؟

0 Comments

شاید یه چند وقت پیش خبر فورتنایت بازی کردن خواننده معروف کانادایی، Drake و پخش شدن اون در پلتفرم استریمینگ توییچ رو شنیدین. جدا از مهم بودن این خبر واسه فورتنایت و جامعه گیمینگ، این خبر واسه پلتفرمای استریمینگ هم اهمیت بسیار زیادی داره.

شبکه استریمینگ توییچ (که چند سال پیش به وسیله آمازون خریداری شده بود) بعد از برنامه های تلویزیونی سنتی و یوتیوب به یکی از قطبای اصلی سرگرمی تبدیل شده و دیگه فقط محدود به بازی نیس. هر روز هزاران نفر با به کار گیری این شبکه، بازی کردن خود رو ضبط می کنن و به صورت زنده واسه بینندگان پخش می کنن. آزادی کامل تولید کنندگان محتوا در این پلتفرم و تنوع بسیار زیاد محتوا باعث شده توییچ طرفداران بسیار زیادی جذب کنه. در ماه گذشته توییچ در لحظه بیشتر از ۱٫۵ میلیون بیننده داشت.

حضور سلبریتیا حتی در اندازه کم در توییچ و در جامعه گیمرها نه فقط باعث افزایش محبوبیت توییچ و اعضای اون می شن، بلکه اثبات می کنن که توییچ می تونه به یکی از اسامی بزرگ در بخش سرگرمی تبدیل شه و استریمرهای محبوب اون باید بیشتر شناخته شن.

بخاطر این می خوایم امروز یکی از موفق ترین استریمرهای توییچ و کسی که با Drake فورتنایت بازی کرد رو معرفی کنیم: Ninja

اول بذارین کمی درباره آمار تایلر بلوینز ملقب به Ninja طی ماه گذشته صحبت کنیم. استریم اون در روز بازی با Drake تعداد ۶۳۵,۴۲۹ نفر بیننده همزمان بدست آورد و رکورد قبلی بینندهای همزمان که در دست Dr. DisRespect و قبل از اون در دست Tyler1 بود رو شکست. هم اینکه، طبق آمار موجود اون طی چند ماه گذشته و فقط از استریم کردن ماهانه حدود ۲۵۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده.

نینجای سنتی

سرعت رشد کانال Ninja در توییچ (که اکثرا مخصوص بازی فورتنایته) در تاریخ توییچ سابقه نداره. اون از ۲۲ فوریه تا ۳ مارس بیشتر از ۵۰,۰۰۰ سابسکرایبر (subscriber یا مشترک، شما در ازای پرداخت مقداری پول تصمیم می گیرین از یه استریمر پشتیبانی کنین، با پرداخت این مبلغ شما چند کالا دیجیتال مثل ایموت و نشون مشترک دریافت می کنین و مجبور به دیدن تبلیغات نیستین) گرفت. البته شایعات زیادی درباره مشکوک بودن این موضوع شنیده می شه ولی نباید از یاد برد که فورتنایت هم الان محبوب ترین بازی توییچه و این تا حدی موفقیت Ninja رو توجیه می کنه.

البته بلوینز فقط به عنوان یه استریمر فورتنایت معروف نیس.

تایلر ۲۶ ساله یکی از ستاره های دنیای ورزش الکترونیکه. اولین باری که نام اون شنیده شد در صحنه رقابتی بازی Halo بود. Ninja در سال ۲۰۰۹ در مسابقات MLG Orlando کار خود رو شروع کرد و در اون زمان اونقدر معروف نبود. در واقع قبل از منتشر کردن Halo: Reach در سال ۲۰۱۱ کسی اونقدر اسم Ninja رو نشنیده بود. پس از عرضه بازی اون به سرعت به یکی از ستاره های این سری بازی تبدیل شد و در سال ۲۰۱۲ هم اولین مقام قهرمانی خود رو در بازی Halo 4 با تیم Warriors بدست آورد.

نینجا در طرحا و رنگای جور واجور

اون چند سال فعالیت خود رو به عنوان بازیکن حرفه ای ادامه داد ولی در سال ۲۰۱۷ عزمشو جزم کرد که کمی از بازی حرفه ای فاصله بگیره تا بتونه وقت بیشتری رو به استریم کردن اختصاص بده؛ و زمان بندی اون واسه این تصمیم فوق العاده بود چون پابجی هم در همون زمان عرضه و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازیا تبدیل شده بود. اون با استریمای روزانه پابجی گروه بسیار بزرگی از مخاطبان و طرفداران رو جذب کرد و این هنوز قبل از آشنایی اون با فورتنایت بود.

پس از مدت کوتاهی اون عزمشو جزم کرد که پابجی رو کنار بزاره و فورتنایت رو امتحان کنه و پس از گذشت یه ماه به بهترین بازیکن بازی تبدیل شد. سبک بازی بسیار تهاجمی اون و مهارت استثنایی اون که تقریبا بی همتاه، در جامعه بینندگان توییچ از اون یه بت ساخته و هر روز به محبوبیت اون اضافه می کنه. اما این تنها دلیل موفقیت اونه؟

لحظه ای که نینجا سابسکرایبر صد هزارم رو گرفت

مطمئنا Ninja بازیکنی بسیار با استعداد و استثناییه، اما نمیشه گفت که موفقیت جداگونه بازی فورتنایت در موفقیت Ninja به عنوان یه استریمر بی تاثیر بوده. فورتنایت یه بازی استثناییه و این رو میشه از زبون تک تک استریمرهای توییچ که روزانه بیشتر از ۸ ساعت وقت خود رو صرف این بازی می کنن شنید.

هم اینکه همکاری میان سازنده بازی یعنی اپیک گیمز با توییچ و عرضه بسته Fortnite Twitch Prime Pack خود یکی از دلایل دیگه موفقیت بازیه. در توییچ قابلیتی به نام Twitch Prime هست که در ازای یه مبلغ خاص قابلیتا و جنسای خاصی در اختیار کاربر میذاره و اسکینای جور واجور فورتنایت هم بخشی از این جنسا هستن؛ و کی این اسکینا رو دوست نداره؟

نینجا و هدبند زردرنگی شانس

البته همونطور که گفتیم، افراد بسیار خیلی از جمله استریمرهای محبوب دیگه فکر میکنن که بخش بسیار خیلی از این سابسکرایبرها با به کار گیری باتای کامپیوتری بوده و بیننده واقعی نیستن. الان مسئله محبوبیت یهویی و رشد بسیار سریع Ninja در توییچ در خیلی از کانالای توییچ مورد بحثه.

اما نکته اصلی اینه که مسئولین خود توییچ با این اتهاما موافق نیستن. در ششم مارس یکی از مسئولین توییچ درباره این موضوع توضیح داد و بسته های Fortnite Twitch Prime Pack و محبوبیت فورتنایت رو به عنوان دلایل اصلی موفقیت Ninja اعلام کرد. هم اینکه اون در سایتای یوتیوب و توییتر هم فعالیت می کنه و در اونجا هم دنبال کنندگان زیادی داره. حساب کاربری اون در یوتیوب حدود ۵ میلیون مشترک داره و بیشتر ویدیوهای اون بیشتر از ۳ میلیون بیننده دارن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *