دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی (88-1387)

تکه ای از متن پایان نامه :

چنین کتابها معمولا منجر به اقتدار معلم و یادگیری طوطی وار دانش آموز می گردد . این وضع های فراوانی و تغییر و تحولات اساسی انجام گرفته می باشد که در این بخش از پژوهش به مطالعه این سیر تحولات در دوره های مختلف پرداخته شده می باشد .

1 ـ تا آغاز قرن شانزدهم میلادی

تا آغاز قرن شانزدهم میلادی علوم نظری و علمی در دو مسیر مجزا از هم به پیشرفت خود ادامه می دادند ، دانشمندان و فلاسفه نظریه های خود را در مورد پدیده ها و امور مختلف اظهار می کردند در حالی که صنعت گران بدون آگاهی از نظریه های آنان به کار خود مشغول بودند ، به عبارتی علم و اقدام در دو مسیر جدا از هم پیش می رفتند .

تا آغاز قرن شانزدهم میلادی برنامه های درسی شامل ویژگی های ذیل می باشد :

1 ـ 1 توجه صرف به مسائل به طور غیر علمی

2 ـ 1 توجه نظری به علم و عدم کارایی آن

3 ـ 1 مفهوم علم به معنای آن چیز که که امروز برداشت می گردد نبود ، و از مفهوم حقیقی آن بسیار دور بوده می باشد .

2 ـ از آغاز قرن شانزدهم تا سال 1850 میلادی

با وقوع رنسانس زمینه های پیشرفت علوم از جنبه های گوناگون فراهم گردید یعنی پیوند میان تفکر و اقدام یا اندیشه و کاربرد چیزی که در قزن شانزدهم و هفدهم میلادی اتفاق افتاده و این زمان در واقع سرآغاز علومی می باشد که در آن مشاهده و تجربه و نیز تئوری ها و ارتباطات ریاضی بکار رفته می باشد .

مطلب مشابه :  دانلود پایانامه کارشناسی ارشد : بررسی تجربی لومینسانس حاصل از باریکه یونی92

آموزش علوم در قرن هفدهم و هیجدهم میلادی تا اندازه ای تحت تاثیر افکار و نظریات مربیانی زیرا کمیونس و هربارت و روسو که جریان آموزش را از حفظ کردن مطالب و یادگیری طوطی وار به سوی یادگیری بر اساس استعدادها و علائق و نیازهای یادگیری سوق دادند قرار گرفت .

 

 مطالعه تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی (88-1387)

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: مطالعه تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 88-1387