چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار استفاده نمایید؟

0 Comments

سرفصل محتوا

  • چیجوری از شبکه های اجتماعی واسه کار و کاسبی استفاده کنین؟
    • روند تغییر حقیقی
    •  تخصصتان رو پیشرفت بدین
    • به دنبال ایجاد رابطه با آدمایی باشین که در تجارت موثر هستن
    • مطالبتان رو به اشتراک بذارین
    •  اجناس یا خدمات اصلی خود رو روونه بازار کنین
    • شبکه های اجتماعی خود رو به روز کنین

چیجوری از شبکه های اجتماعی واسه کار و کاسبی استفاده کنین؟

شبکه های اجتماعی واسه کار و کاسبی می تونن بسیار به درد بخور باشن. خیلی از مردم جهان و خیلی از افراد حرفه ای، در شبکه های اجتماعی فعال هستن.شمام بهتره مانند اونا تا حدودی در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشین.

شاید شمام در فیسبوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام عضو هستین و فالوئرهای زیادی در هر کدوم دارین. مطمئنا بعضی وقتا مطالبی رو به اشتراک می ذارین که کم و بیش باعث حفظ ارتباطتونبا بقیه می شه.

اگه این موضوع در مورد شما صحبت داره، به این نکته توجه کنین: فعالیتی که شما در سطح شخصی در شبکه های اجتماعی انجام می دید، با فعالیتی که می تونین در سطح تجاری بکنین فرقی نداره.

واقعا، حالا هم می تونین یه کمپین بازاریابی کامل رو در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنین؛ تنها تفاوتایی که داره در راه، هدف و اندازه اون هستش.

پس چه اتفاقی میفته اگه بخواین که تلاش هاتون رو زیاد کنین و از سطح فعالیت شخصی بالاتر برید؟ ممکنه با انجام این کار، صدها هزار مخاطب پیدا کنین و در آخر بتونین تجارتی راه بندازین که براتون پول ساز باشه. با دنبال کردن شش روش هدف دار ای که در ادامه بیان خواهدشد، ممکنه این اتفاق براتون اتفاق بیفته.

در اول باید چند نکته مشخص شه:

اول اینکه با هر کالا یا خدماتی نمیشه کار و کاسبی راه انداخت. اگه می خواین سود ببرین باید چیزی رو عرضه کنین که مهم باشه.

وگرنه، هر کسی می تونه تجارتی واسه خودش داشته باشه. پس قبل اینکه بخواین هر کاری رو بکنین باید در فکرتون تغییراتی بسازین. هم اینکه لازمه که برنامه کار و کاسبی روشنی رو از قبل طراحی کرده باشین.

روند تغییر حقیقی

با داشتن یه ایده تجاری و فعال بودن در شبکه های اجتماعی، میشه گفت که آماده اید تا این شش روش هدف دار رو دنبال کنین؛ استراتژیایی که از راه اونا می تونین تغییر واقعی در کارتون بسازین:

با نشون شخصی خودتون کار رو شروع کنین

اینکه برند شما، شخصی باشه، چیزی اختیاریه. البته می تونین برند شخصی نداشته باشین و از نام تجاری یه شرکت استفاده کنین اما داشتن برند شخصی، کارا رو ساده تر می کنه؛ می تونین معروفیت پیدا کنین؛ حتی اگه کار و کاسبی تون در اول رونقی نداشته باشه.

با خیلی از مخاطباتون در سطح شخصی تری رابطه برقرار می کنین و در عین حال اعتماد بیشتری رو از سمت اونا دریافت می کنین.

یه سری از استانداردها رو واسه برندتون بسازین و در همه سطوح به اونا معتقد باشین. تبدیل به یه چهره حرفه ای شید و معتقد باشین که هم جهت با چشم اندازی که واسه تجارتتان دارین، شخصیت اجتماعی تون رو هم بهبود می بخشین.

 تخصصتان رو پیشرفت بدین

در قدم بعدی باید تخصصتان رو در چیزای که در اون می خواین به تجارت بپردازید، گسترش بدین؛ تنها وقتی که تخصص داشته باشین، مشتریایی بالقوه تون می تونن به شما اعتماد  می کنن و در این صورت می تونین در اولین قدم هاتون قوی ظاهر شید.

متخصص شدن، می تونه روند زمان بری باشه، پس بهتره که زودتر کار رو شروع کنین. در اول باید بازار درست رو بشناسین: هرچقدر بازار خاص تری داشته باشین براتون بهتره؛ داشتن یه بازار خاص، به این معنیه که رقابت کمتری دارین و می تونین سریع تر به بالاترین درجه برسین.

اینجاش خیلی مهمه که می تونین بعدا به زمینه های دیگه بپردازید. پروفایل خود رو با رزومه ای از نتیجه هایی که در بازار مورد نظرتون دارین، بسازین.

به دنبال ایجاد رابطه با آدمایی باشین که در تجارت موثر هستن

قدم بعدی شناختن افراد موثر در بخش تجاری شماس. این افراد می تونن کسائی باشن که به عنوان رهبران فکری شناخته شدن یا آدمایی باشن که به خاطر برندشون مشهور شدن.

تنها کاری رو در این مورد باید انجام داد، فعال بودن در شبکه های اجتماعی، داشتن فالوئرهای فراوون و تاثیرگذاری مهمه. این کار رو شروع کنین و با این افراد گفت و گو داشته باشین. نتیجه اونو در آینده خواهیددید.

مطالبتان رو به اشتراک بذارین

بعد از اینکه تخصصای لازم رو بدست آوردین و ارتباطای مهم رو با افراد موثر برقرار کردین، مطالبتان رو از راه منابع خارجی، به اشتراک بذارین. اگه سایت دارین، از لینک دادن استفاده کنین؛ از این روش می تونین بازدید وب سایتتون رو بالا ببرین و تبدیل به یکی از سایتای اصلی در بخش کار و کاسبی تون شید.

اگه می خواین کارتون رو به چاپ برسونین با ناشران معتبر کار رو شروع کنین. بعد از اون اگه کارتون اثر داشته باشه، می تونین کانالای چاپ و نشر گسترده تری رو پیدا کنین.

 اجناس یا خدمات اصلی خود رو روونه بازار کنین

در این مرحله می تونین محصول خود رو معرفی کنین. مطالبتان رو به اشتراک بذارین، روش هدف دار هاتون رو به کار بندازین و در همه شبکه های اجتماعی ای که در اونا عضو هستین، تبلیغ کنین.

حتی ممکنه چند هفته ای که تا معرفی محصولتان زمان باقی مونده، در کار تاخیر ایجاد شه. حتی در این صورت هم باید قادر باشین که مخاطبان اولیه زیادی رو جذب کنین، و حتی اگه فالوئرهای شما مطالبتان رو به اشتراک بذارن، در این صورت باید آماده باشین تا سود بیشتری به دست بیارین.

شبکه های اجتماعی خود رو به روز کنین

راه شما در شبکه های اجتماعی باید دائم، رو به جلو باشه. با تاثیرگذاران قدرتمندتری در رابطه باشین. در سطح وسیع تری مطالبتان رو به اشتراک بذارین. مخاطبان بیشتری رو در شبکه های اجتماعی پیدا کنین.

اگه به انجام این کارا مبادرت بورزید، تبدیل به فرد قوی تر و معتبرتری میشین. راه انداختن یه کار و کاسبی، کار ساده نیس. اهمیتی نداره که چه راهی رو واسه خودتون می کنین و یا از چه شبکه اجتماعی در این راه استفاده می کنین. در هر حال باید در این راه آماده باشین.

بیستر بخونین: چقدر فعالیت در شبکه های اجتماعی واسه کسب و کارا کافیه؟

اگه مخاطبان بالفعلی هم در شبکه های اجتماعی تون داشته باشین، نقطه شروع خوبی واسه جذب مشتری دارین، اما باز به شما بستگی داره که بهترین محصول و خدمات رو واسه مشتری جفت و جور کنین. اول یه فرد تجاری باشین و بعد یه متخصص در شبکه های اجتماعی؛ این تنها راهیه که منتهی به باقی موندن شما در تجارت می شه.

منبع: مجله پنجره خلاقیت

خلاقیت