بحث درباره نقش بالقوه CTR به عنوان یه عامل رنک دهنده بازم ادامه داره و بوسیله شرکت کنندگان این آزمایش؛ سزارینو مورلاتو و آندره اسکارپتا به نتایجی رسیده. سال گذشته، من باید یه کار مدیریتی در مورد اعتبار آنلاین واسه یه مشتری انجام می دادم. وقتی که می تونستم رنک اون سایت رو از بیشتر سایتا بالا ببرم، یه مسئله خاصی کار رو برام سخت کرد: دو مکان اصلی سایت رو چند مقاله خیلی قدیمی (مثلا مربوط به سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۶) اون صفحه اشغال کرده بود. وظیفه من این بود که اون یافته ها رو حذف کنم و اموال دیجیتال مشتریم رو افزایش بدهم. اموال دیجیتال به حسابهای اینترنتی و داده های شخص در دنیای دیجیتال می گن. بدیش اینه پس از اون که روش هدف دار ساختن لینک واسه اموال دیجیتال رو به کار گرفتم، تنونستم به هدفم برسم.

آزمایش تعداد کلیک کاربران

پس عزممو جزم کردم یه راه حل دیگری رو امتحان کنم: با به یاد داشتن تئوریهای زیادی که درباره تعداد کلیک کاربران در صفحات یافته های جستجو خونده بودم، چند نفر در مورد کارای ریز شبکه ای استخدام کردم و به اونا گفتم که روی اموال دیجیتال کلیک کنن. در عرض چند هفته، اموال دیجیتال کل مقالات روزنامه ها رو در بر گرفتن. نتیجه اونقدر باحال بود که عزممو جزم کردم به همراه دوستم، آندره اسکارپتا آزمایشی رو انجام دهم و فرضیه اینکه کلیک کاربران بر لینکها نشونه افزایش رنکه رو معتبر کنم.
ما یه نرم افزار طراحی کردیم که توانایی انجام یه سری روند کلیک کردن به صورت اتفاقی تو یه جستار رو داشت و شامل ویژگیهای زیر می شد:
• با به کار گیری یه سرویس خاص پراکسی، به هزاران نشانی آی پی در آمریکا دسترسی پیدا کردیم.
• حدود پانصد رشته کاربر-نماینده از بین کاربران تبلت، موبایل و دسکتاپ جمع آوری کردیم تا از اونا جهت تقلید کردن از چندین کاربر دیگه استفاده کنیم.
• نرم افزار هر بار یه بخش جداگونه ای رو باز می کرد که بوسیله یه جستار گوگل درست شده بود، طرز کارش به این صورت بود که روی یه URL مشخص کلیک می کرد، یه صفحه ای باز می کرد و حدود بیست ثانیه روی اون صفحه می مونه.
• هر دفعه نود و پنج درصد مواقع یه آی پی منحصر به فردی داشت و آی پیای تکراری هیچوقت به صورت متوالی نبودن.
• ما به طور اتفاقی چند درخواست (بین ۲۵۰ و ۷۰۰ تا در روز) داشتیم که تعداد درخواستهای همزمان بین ۲ و ۴ تا بودن.
میدونیم که گوگل هزارن عامل رو در محاسبه رنک یه URL در نظر میگیره؛ پس، ما تلاش کردیم تا خیلی از عوامل سئوی On page وسئوی Off page رو درنظر نگیریم که شاید می تونست برنتیجه آزمایش ما تاثیری بزاره. پس از یه بحث طولانی، با ویژگیهای زیر موافقت کردیم:
نرم افزار باید:
• یه جستار جداگونه بدون هیچ ترافیک باشه که به سایت بازیهای المپیک زمستونی ۲۰۰۲ لینک شده باشه.
• یه PDF با ده یافته های برتر باشه (پس بیشتر عوامل رتبه بندی اون-سایت مستثنی می شد)
• لینکای ورودی صفر رو ببنده.
• بخشی از یکSERP تقریبا مقاوم باشه. ( SERP به معنی صفحه یافته های موتور جستجو)
• موقعیت بین هشتم و نهم در صفحه اول گوگل باشه
• بخشی از SERP با یافته های جستجوی جهانی کم باشه یا اصلا نباشه.
به خاطر بررسی و کنترل تغییرات، از روش های زیادی استفاده کردیم:
۱. با به کار گیری Proranktraker.com تغییر رنک روزانه رو بررسی می کردیم.
۲. موقعیت هر URL جداگونه ای که روی اون کلیک شده بود، در فایلی ثبت و ضبط کردیم.
پس از یه هفته فعالیت، رنک URL که کلیک می شد، از دهم به سوم رسید و میانگین رنک از اون به بعد بین موقعیت چهارم و پنجم موند. ما به طور کامل از نتایجی که بوسیله Pro Rank Tracker مطمئن نبودیم؛ معمولا این سایت به اندازه کافی دقیقه اما همه میدونیم که گوگل یافته ها رو براساس موقعیت مکانی کاربران تغییر میده. واسه اینکه بررسی درستی از تغییرات رنک داشه باشیم، موقعیت هر URL رو که بوسیله نرم افزار کلیک شده بود ضبط کردیم. متوجه یه اتفاق باحال شدیم: میانگین رنکها بیشتر از چیزی که فکرش رو می کردیم در حال رکود بود!
پس از اون آزمایش هم نمی تونیم به طور قطع بگیم که اندازه کلیک در هر صفحه یه عامل رنکه. ما با دیدگاه AJ Kohn موافق هستیم که شاید یه آف ستیه که یافته ها رو براساس چیزهای مورد علاقه خاصی از طرف مخاطبان تغییر میده. می تونیم بگیم که ارتباطی بین کلیکا و “رتبه بندی رو” یه جستار هست.
نمی تونیم بگیم که این نوع از آفه دائمیه یا با گذشت زمان نزول رتبه پیدا می کنه، اما دست کم به طور قطع بگیم که یه عنوان باحال و متن متا تاثیر زیادی بر اندازه کلیکا داره و پس یه راه غیر مستقیم واسه تاثیر گذاشتن بر “رتبه بندی رو” است. ما می خوایم در آینده چند تست دیگه در مورد امتحان اثر Pogosticking و تاثیر اون روی رتبه بندی یه صفحه بکنیم.
Pogosticking وقتی اتفاق می افته که یه کاربر موردی رو در گوگل جستجو می کنه و بعد روی یه نتیجه کلیک کرده اما خیلی سریع به صفحه یافته های برمیگرده و روی یه نتیجه دیگری کلیک می کنه. این نوع رفتار نشون دهنده نارضایتی فوری از نتیجه س.

منبع : Searchengineland

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست