شیشه رنگی یکی از انواع شیشه ‌هایی است که کاربرد وسیعی در دکوراسیون و معماری دارد. از درب شیشه ای و شیشه های رنگی در بین کابینت ها، شیشه های رنگی لاکوبل در لابی، شیشه های رنگی برای پوشش دیوار، ساختمان های صنعتی و اداری، امکانات خرید و بسیاری از مکان های مختلف استفاده می شود. این شکل از شیشه های رنگی که در دمای 550 درجه پخته می شوند به شیشه رنگی لاکوبل نیز معروف هستند. در ادامه مقاله توضیحات مختصری را درباره شیشه رنگی و درب شیشه ای شرح خواهیم داد.

طراحی و ساخت شیشه های رنگی

شیشه رنگی قدمتی دیرینه دارد به گونه ای که با استفاده از روش بشری که از مصادیق دوردست صنعت و هنر در نظر گرفته می شود و هزار سال از عمر آن می گذرد. تولید شیشه های رنگی ترتیب بسیار خاص خود را دارد، اولاً طرح اولیه روی کاغذ کشیده می شد و در مرحله بعد جداسازی رنگ تک تک قسمت ها، شماره گذاری و تعیین جهت آن، که می خواهند به خوبی با بافت و جنس شیشه مطابقت داشته باشند صورت می گیرد.

سپس در ادامه لحیم کاری که از قلع است، در صورت رعایت فاصله، طرح را روی شیشه می اندازند و با قلم الماس شروع به کوچک کردن شیشه می کنند و سپس طرح را با نمونه اولیه مطابقت می دهند و شروع به سمباده زدن لبه های شیشه می کنند تا یکنواخت شود و در مرحله بعد شروع به قاب بندی قطعات شیشه با استفاده از نوارهای مسی می کنند. این روشی است که طرح برای لحیم کاری قلع و سرب ترتیب داده است. در مرحله بعد قطعات قاب شده را به صورت دسته جمعی مطابق با الگو قرار می دهند و شروع به لحیم کاری شیشه می کنند، سپس مجدداً ابتدا پوشش مسی لبه ها را با برس مایع و قلع و قمع و در محل خروج بررسی می کنند.

مزایا و کاربرد شیشه رنگی و درب شیشه ای

شیشه رنگی در محل ارادی در حال حاضر، کارفرمایان برای بهبود عملکرد کارکنان خود از این شیشه ها استفاده می کنند چرا که محل کار مکانی است که کارکنان زمان زیادی را در آن سپری می کنند. بنابراین کارفرمایان سعی می کنند فضای رضایت بخشی را برای شما فراهم کنند. طرح داخلی محل کار بسیار مهم است. دکوراسیون داخلی زیبا یکی از عوامل جذب مخاطب است. شیشه های رنگی و طرح دار به طور گسترده برای تقسیم فضاهای اداری استفاده می شوند. نصب این شیشه های رنگی می تواند محیط کار شما را جذاب کند.

نصب این شیشه های رنگی در آشپزخانه و بین کابینت ها یک گزینه استثنایی است که عمدتاً به دلیل زیبایی که دارند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است، مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های رنگی همچنین این نوع شیشه های رنگی برای نصب در محیط های صنعتی بسیار جذاب هستند و معمولا از این شیشه های رنگی جدید در دکوراسیون رستوران ها، کافه ها و … استفاده می شود. این شیشه برای راه اندازی در محیط های تجاری بسیار زیبا است.

به دلیل مقاوم بودن در برابر آب و جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به لایه های زیرین برای استفاده در محیط های مرطوب مانند توالت و حمام بسیار عالی هستند. آن ها همچنین دارای تنوع گسترده ای از طرح ها و رنگ ها هستند. نوع دکور فروشگاه ها باعث شده است که این شیشه های رنگی جلوه ای متفاوت برای نگهداری و جذب مشتریان به فروشگاه داشته باشند. دیوارپوش‌ های شیشه‌ای مزایای زیادی مانند گرما و عایق صدا، وزن سبک، ضد آب و قابل شستشو، ضد باکتری و نصب سریع دارند که می ‌توان از آن‌ ها در مکان ‌هایی مانند مغازه‌ ها و منازل مسکونی استفاده کرد.

هزینه شیشه های رنگی چگونه محاسبه می شود؟

ضخامت شیشه، نوع شیشه، کیفیت شیشه، ابعاد شیشه از عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیشه های رنگی هستند. هر چه ابعاد شیشه رنگی استفاده شده بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. البته تنها ابعاد بر هزینه این نوع شیشه موثر نیست بلکه مواد مانند متریال به کار رفته د تولید شیشه از عوامل تأثیر گذار دیگر هستند. ضخامت شیشه های رنگی به طور کلی بین 6 میل، هشت میل، 10 میل و 20 میل است. هر چه شیشه ضخیم تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. اما در برخی موارد ضخامت و عظمت شیشه نیز ضروری است و در قیمت آن تاثیر دارد.

برای محاسبه حق قیمت این شیشه های رنگی، اندازه گیری کل پروژه بسیار مهم است، با توجه به محیط، ابعاد شیشه های رنگی مورد استفاده در مکان مورد نظر باید دقیقاً تعیین شود. مقاومت الکتریکی و گرمایی این شیشه ها، تنوع سوراخ های روی شیشه برای تمامی کلید ها و پریزها و … نیز در قیمت شیشه های رنگی تاثیر دارند. همچنین نوع شیشه رنگی ایرانی و یا شیشه کریستال می تواند بر هزینه آن موثر باشد.

خرید شیشه رنگی و درب شیشه ای

انواع شیشه در ایران وجود دارد که برخی از آن ها ساخت ایران و برخی دیگر وارداتی هستند. شیشه کریستال دارای شکوه و شفافیت درجه یک در بین انواع شیشه است. وب سایت https://iranlacobel.com که به عنوان یک وب سایت جامع و آنلاین برای تمامی نیازهای شما فعالیت می کند. برای آشنایی با معتبرترین صنایع شیشه و خرید آن ها می توانید به این وب سایت مراجعه کنید. خرید آنلاین بهترین روش خرید می باشد چرا که در وقت و هزینه شما تا میزان قابل توجهی صرفه جویی می کند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
یو پی اس (UPS) یا منبع ذخیره دائمی برق