اگر شما نیز یک دندان یا چندین دندان از دست داده باشید، احتمالا می دانید که راه حل های مختلفی برای شما وجود دارد. برای مثال، پروتزهای مصنوعی مانند بریج یکی از این راه حل های ممکن هستند. با این حال، برای بسیاری از افراد، گزینه ایده آل ایمپلنت دندان می باشد.

درست است که کاشت دندان پیچیده‌تر از پروتز یا بریج می باشد، اما ایمپلنت به شما این فرصت را می‌دهد تا جایگزینی طبیعی برای دندان از دست رفته داشته باشید.

در حالی که مزایای زیادی در مورد ایمپلنت های دندان معمولی وجود دارند، اما یکی از معایب آنها طولانی بودن این فرآیند است. در واقع، پس از ایمپلنت، اغلب یک دوره زمانی نسبتا طولانی قبل از تکمیل کار وجود دارد.

از آنجایی که ممکن است به دلایلی بخواهید به نتایج سریع تری دست یابید، ممکن است به گزینه ایمپلنت فوری بیندیشید. همانطور که از نام این روش مشخص است، ایمپلنت‌ های فوری را می‌توان بلافاصله مورد استفاده قرار داد و در نتیجه رضایت فوری شما کسب شود.

البته، همانند هر نوع کار دندانپزشکی دیگر، شما باید مزایا و معایب این گزینه را نیز در نظر بگیرید.

مزایای ایمپلنت فوری دندان

کاملا واضح است به جای اینکه مجبور باشید برای یک دوره زمانی نسبتا طولانی قبل از تکمیل ایمپلنت خود صبر کنید، ایمپلنت فوری به شما این امکان را می دهد که با قرار دادن آن در اسرع وقت فعالیت های روزمره خود را از سر گیرید.

البته درست است که هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های پیش رو بالاتر است، اما در عوض شما می توانید به ظاهر جدید لبخند خود افتخار کرده و در نتیجه اعتماد به نفس شما نیز تقویت خواهد شد.

اگر برای شما نیز چشم انداز انتظار برای یک دوره چند ماهه قبل از مشاهده نتیجه نهایی ایمپلنت دندان چندان مطلوب نیست، انتخاب ایمپلنت فوری می تواند گام خوبی باشد.

مزایای جایگزینی دندان با ایمپلنت های فوری عبارتند از:

– ایمپلنت فوری یک درمان سریع

از اولین تا آخرین مداخله در ایمپلنت فوری تنها چند روز فاصله است و خیلی سریع می توانید به آرزوی خود یعنی داشتن دندان ها و لبخندی زیبا برسید. در واقع هیچ دوره بهبود یا انتظار دیگری برای این درمان وجود ندارد.

– ایمپلنت های پایه دندان نیازی به پیوند استخوان ندارند

ایمپلنت های پایه با سال ها نوآوری در پشت خود، در مواردی که ایمپلنت های دندانی معمولی نمی توانند یا فقط با پیوند استخوان قابل کاشت هستند، کمک می کند. اگر ساختار استخوان فرسوده شده باشد و امکان جایگزینی وجود نداشته باشد، ایمپلنت بارگذاری فوری راه حل است.

یکی دیگر از مطالب سایت :
سود پرک صادراتی

قرار گرفتن در معرض ایمپلنت ضروری نیست: از آنجایی که هیچ مرحله بهبودی وجود ندارد، لثه زمانی برای رشد روی ایمپلنت ندارد. بنابراین نیازی به حذف آن در آینده نیست. شما فقط یک عمل جراحی با لبخند رویاهایتان فاصله دارید.

– ایمپلنت فوری گزینه ای بالقوه برای کسانی که تمام دندان ها را از دست داده اند

اگر تمام دندان‌های خود را از دست داده ‌اید، احتمالا ایمپلنت‌ های فوری انتخاب خوبی برای شما هستند. این خبر خوبی خواهد بود، زیرا برای تعویض همه آن دندان ‌ها نیازی به صبر طولانی مدت نداشته و می‌توانید فورا به فعالیت های خود ادامه دهید.

لازم به ذکر است که ایمپلنت های بار فوری برای همه بیماران در این موقعیت مناسب نیستند. عواملی مانند نیش شما، شکل لثه و تراکم استخوان شما در اینجا نقش دارند. باز هم، ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که همکاری نزدیک با دندانپزشک در چنین شرایطی برای ارائه یک برنامه درمانی چقدر مهم است. همه موارد منحصر به فرد هستند و تلاش برای درمان همه بیماران به یک روش اشتباه است.

معایب ایمپلنت فوری

– کاشت فوری دندان همیشه مناسب نیست

یکی از موانع بزرگ در مورد گزینه کاشت دندان فوری این واقعیت است که همه بیماران کاندیدای خوبی نیستند. در حالی که متخصصین دوست دارند همه بیماران خود به نتایج فوری دست پیدا کنند، اما این امکان پذیر نیست.

در نظر داشته باشید که سلامت کلی دهان و دندان شما و گرفتن بهترین تصمیم برای مراقبت از دندان همیشه در کانون توجه است، حتی اگر آن به این معنی باشد که باید کمی بیشتر صبر کرده تا این روند به پایان برسد.

– احتمال شکست ایمپلنت فوری بالاتر است

موفقیت ایمپلنت دندان عمدتا زمانی که در دهان شما قرار گرفت، به نحوه اتصال آن به استخوان بستگی دارد. اگر ایمپلنت به درستی جوش نخورد، این روش در دراز مدت موفق نخواهد بود.

یکی از خطرات اصلی مرتبط با ایمپلنت فوری نیز، احتمال آسیب رساندن به فرآیند همجوشی است. اگر دندان قبل از اینکه واقعاً آماده کار شود استفاده شود، این احتمال وجود دارد که ایمپلنت شکست بخورد. به همین دلیل است که باید قبل از اقدام به کاشت فوری به دقت فکر کنید.