BeinCrypto با توشار آگاروال، عامل و یکی از بنیانگذاران Persistence در مورد موساتی که وارد دنیای مالی غیرمتمرکز می شود و این که چه معنایی برای این فضا دارد صحبت می کند.

آگاروال عامل مدیر Persistance One است، پروتکلی که بر سرمایه گذاری نهادی و اطلاع از رمزنگاری اطلاعات دارد. این اکوسیستمی است که امکان قرار گرفتن در معرض خطر قرار گرفتن در یک مکان دارایی را در سراسر فضای فضایی می کند.

pStake abd ارائه نقدینگی

pStake جدیدترین راه‌اندازی توسط Persistence و جستجوی پلتفرم برای ارائه <a href=’https://beincrypto.com/in-the-eye-of-the-institution-how-defi-summer- برای دارای سهامدار نقدینگی بیشتر ایجاد کرد.

او می‌گوید: «ما از مردم می‌خواهیم که نقدینگی نداشته باشند و با دارایی‌های غیر نقدشونده ننشینند، اما شما می‌توانید کسب کنید، اما چیز دیگری اتفاق نمی‌افتد».

این شرط بندی proof-of-stake (POS) است. در مقایسه با بازی DeFi، توجه زیادی را به خود جلب نمی کند.

محرک رشد در سطح نهادی

مزایای این کار ابزاری را برای دارایی های سهامدار ارائه می کند، به ویژه برای مؤسساتی که معمولاً دارایی هایشان را انجام می دهند.

«بنابراین شما در حال رشد بازارهای با درآمد و ارزهای دیجیتال در سطح سازمانی هستید. که فوق العاده جالب می شود. پس از آن در نهایت، زمانی که مؤسسات را در معرض جهان قرار دادن قرار می دهند، زمانی که آنها در معرض خطر قرار می گیرند، می شوند، خوب می شوند، بعد از آن چه می شوند.»

چه چیزی مؤسسات را عقب نگه می دارد

در حال حاضر، موسات به آرامی به سمت ارزهای دیجیتال می روند و برخی از رمزنگاری ها مانند بیت کوین را در اختیار دارند. با این حال، به نظر می رسد DeFi ادامه غرب وحشی است، با عدم قطعیت های متعدد.

برای Agrawal، این زیرساخت هنوز جدیدترین بزرگترین نگرانی برای سرمایه گذاران نهادی است که به فضای DeFi نگاه می کند.

“منظورم این است که مدیریت کلیدهای خصوصی هنوز در سطح سازمانی بسیار مشکل است. می‌توانم فکر کنم این مجموعه مهارت‌ها نیز هست. یک سری خطر وجود دارد که شما متحمل می شوید، به همین دلیل است که از نظر بازدهی نیز غرامت سنگینی می کند. می کنید.

دنیای سنتی، بازسازی شده در DeFi

با پیشرفت‌ها، Agrawal یک کار را انجام می‌دهد که بیشتر دنیای مالی سنتی در DeFi تکرار خواهد شد.

به طور کلی، این امر به روشهای موجود نشان داده می‌شود که مردم اکنون می‌توانند شرکت کنند و از دارایی‌های خود در فضای غیرمتمرکز استفاده کنند.

“من فکر می کنم اگر امروز با امور مالی سنتی یک قدم به عقب برداشتم. مالی خرده فروشی، نهادی مالی وجود دارد. اکثر سرمایه با موسسات در سطح خرده فروشی است. مردم می خواهند با پول خود چه کنند؟ در سطح نهادی، بسیار بیشتر حدس و گمان است، مردم می توانند از محافظت کنند.

«بنابراین، رمزاً، هر آنچه در امور مالی سنتی اتفاق می‌افتد، به نوعی در کار می‌شود، اما به نوعی از یک اصل پایین به بالا در طبیعت بی‌اعتماد است. ماهیت جهانی تر بودن، فراتر رفتن از مرزها، کمی غیرمتمرکزتر بودن. من نمی گویم مالی سنتی خیلی غیرمتمرکز است. من فکر می کنم حتی خود DeFi نیز بسیار متفاوت است. به طور نسبی، بسته به اینکه چگونه غیرمتمرکز را تعریف کنید.»

با توجه به عدم دقت

در این مورد، آگراوال بیشتر جنبه‌های فلسفی مربوط به کندزدایی را بررسی می‌کند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
محصولات مکمل زناشویی

از اینترنت به عنوان مثال استفاده می‌شود که نشان می‌دهد چگونه جستجوهای قبلی برای بررسی به سمت خود برگشته است. به این ترتیب، قصد غیرمتمرکز بودن برای تحقق آن کافی نیست.

«بنابراین آنچه در اینترنت در تلاش بود انجام دهد، نوعی غیرمتمرکز کردن دسترسی به اطلاعات بود. همه چیز هنوز مهم نیست، شما شرکت هایی که ارزش آنها را دارید از یک تریلیون دلار مایکروسافت، اپل است، اما جایگاه تغییر کرده است. از نظر دسترسی به اطلاعات، هنوز بهتر از وضعیت دهه‌های 1970 و 80 است، جایی که اطلاعات را از چند روزنامه و چند برنامه رادیویی دریافت می‌کنند.»

«بنابراین من فکر می‌کنم چیزی مشابه با DeFi نیز انجام می‌شود. جایی که بذر به نوعی در حال تغییر است، اما اصولاً به دسترسی بهتر یا دموکراتیک‌تر می‌شود.»

خطر بیش از سازمانی از بازی است

این که آیا DeFi واقعاً می تواند غیرمتمرکز باشد یا خیر، پروژه های کوچکتر از آن حمایت کرده اند، که هدف آنها تغییر وضعیت موجود در امور مالی است.

با این حال، افزایش پذیرش و دسترسی به علاقه به بازیگران اصلی دارد. در حالی که این امر باعث جلب توجه، سرمایه گذاری و علاقه به فضا می شود، اما این خطر را نیز در پی دارد که اجسام بزرگ بر کارهای انجام شده سایه افکنده باشد.

Web2 به Web3

برای Agrawal، این بخشی از بازی نوآوری است.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/wallet/

 

«این چیز خوبی است یا بد؟ من نمی دانم. این یک چیز است. من فکر می کنم این یک نوع تغییر اساسی است که در وب 2 نیز اتفاق افتاده است. در ابتدا شما ایده آلیست‌های مطلق و ادم‌هایی داشتید که تعریف می‌کردند چه اینترنتیچیزی را باید به کار بگیرد. سپس کت و شلوارها را وارد کردید و نوعی انحراف از ظاهر اینترنت ایجاد کردید.”

«این در مورد web3 نیز اتفاق می‌افتد. همه این‌ها چیزهایی هستند که احتمالاً با صدای بلند نمی‌گویند، اما من فکر می‌کنم به این شکل در حال حاضر، درست است؟ منظورم این است که فکر می کنم همه اینها را می‌دانند، اما مردم آن را بیان نمی‌کنند.»بله