مقدمه ای بر کاربردهای ورک استیشن

کاربردهای ورک استیشن به عنوان سیستم کامپیوتری تعریف می‌شود که برای کاربران کیس ورک استیشن یا تک کاربران طراحی شده است که دارای قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته با ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد و همچنین دارای CPU قدرتمند است. از این ایستگاه های کاری استفاده می شود زیرا به آنها اجازه می دهد رابطی با وضوح بالا با توانایی های پیشرفته برای برقراری ارتباط با رایانه های دیگر را در خود جای دهد. به طور کلی، ایستگاه‌های کاری عمدتاً برای انجام محاسبات علمی فشرده استفاده می‌شوند، همچنین برای برنامه‌های پیچیده مالی و تجاری و سایر کارهای مهندسی استفاده می‌شوند، از این رو ایستگاه‌های کاری سطح بالا اغلب برای سرویس دهی به شبکه‌ای از رایانه مشتری استفاده می‌شوند که از برنامه‌ها و ابزارها برای دسترسی استفاده می‌کند. و داده های ذخیره شده در ایستگاه های کاری را دستکاری کنید.

مزایای استفاده از ایستگاه های کاری

ایستگاه‌های کاری بسیار بهتر از رایانه‌ها یا رایانه‌های شخصی هستند، اما اهمیت آن‌ها کمی کمتر از هر سرور دیگری است و از این رو ایستگاه‌های کاری بیشتر برای برنامه‌هایی که نیاز به گرافیک پیشرفته و رویه‌های پردازش داده دارند، استفاده می‌شوند. در این بخش لیستی از کاربردهای ورک استیشن را مشاهده خواهیم کرد:

همانطور که می دانیم یک ورک استیشن به گونه ای طراحی شده است که بهتر از یک دسکتاپ یا رایانه شخصی کار کند، بنابراین می توان گفت که ایستگاه های کاری زمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم عملکرد بالاتری نسبت به هر دسکتاپ یا رایانه شخصی دیگری داشته باشیم. از آنجایی که ایستگاه‌های کاری قدرت بیشتری نسبت به رایانه‌های شخصی دارند، می‌توانند پردازش‌های بیشتری را نسبت به رایانه‌های رومیزی انجام دهند، مانند ایجاد و ویرایش صوتی/تصویری، طراحی CAD، نرم‌افزار انیمیشن، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها، و رندر واقعی عکس و غیره.

از آنجایی که ایستگاه‌های کاری با استانداردهای بالاتری مانند مادربرد، درایو داخلی، کارت‌های ویدئویی، رم، CPU و غیره ساخته شده‌اند که بسیار بهتر از رایانه‌های شخصی هستند، برای انجام کارهای داخلی راحت‌تر از رایانه‌های رومیزی استفاده می‌شوند. در جایی که از ایستگاه‌های کاری برای کار کردن استفاده می‌شود، حتی زمانی که انسان‌ها یا هر کاربر دیگری از ایستگاه‌های کاری خارج شده‌اند و کار باید انجام شود، ایستگاه‌های کاری به طور گسترده در چنین شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین پردازش داده‌های بزرگ یا ایجاد انیمیشن به تنهایی انجام می‌شود. ورک استیشن حتی زمانی که کاربران به خانه یا دور از ایستگاه های کاری هستند روشن نگه داشته می شود. از این رو، ایستگاه های کاری به اندازه سیستم های بادوام تر از رایانه های شخصی استفاده می شوند.

ایستگاه های کاری به طور گسترده در بخش CAD استفاده می شود زیرا از سخت افزار گرافیکی عظیم استفاده می کند. بنابراین ایستگاه های کاری در ساخت، طراحی، معماری، ساخت برنامه های کاربردی مختلف برای عملکرد بهتر و قابلیت اطمینان آن برنامه ها استفاده می شوند. در CAD، ایستگاه های کاری به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند زیرا انواع مختلفی از فضاهای محاسباتی، مالی و غیره را ارائه می دهند و از این رو ایستگاه های کاری در این بخش CAD بیشتر از هر زمینه دیگری فروخته می شوند.

ایستگاه های کاری در زمینه پزشکی مانند تجسم سه بعدی هر آسیب عضوی یا بررسی هر عضوی استفاده می شود. ایستگاه های کاری در زمینه پزشکی برای گرفتن ردیابی پرتو با استفاده از رندر سه بعدی استفاده می شوند و مانند پزشکی فقط تجسم سطح سه بعدی کافی نیست و بنابراین اسکن زیر سطح نیز مهم است و این کار با استفاده از ایستگاه های کاری پیشرفته انجام می شود که به حجم کمک می کند. رندر کردن پرتوهایی را پخش می کند که بسیار فشرده از ردیابی پرتو هستند و از این رو ایستگاه های کاری به طور گسترده در زمینه پزشکی استفاده می شوند، به طوری که نتایج بسیار دقیقی را نسبت به سایر دستگاه ها یا اسکن رایانه های شخصی ارائه می دهد.

ایستگاه های کاری توسط متخصصان عکاسی نیز استفاده می شود. این حرفه عکاسی نیاز به پردازش بالایی از تصاویر دارد که می تواند به بسیاری از عکاسان کمک کند تا چالش های به دست آمده را برطرف کنند و همچنین ایستگاه های کاری در انواع نرم افزارهای ویرایش عکس مورد استفاده قرار می گیرند زیرا نیاز به ایجاد برخی تصاویر پر جنب و جوشی دارند که گرفته اند. برخی از ایستگاه های کاری مانند Adobe Photoshop، Lightroom، GIMP یا Corel به نمایش خالص ترین رنگ و روشنایی تصویر گرفته شده در هنگام آپلود این عکس در هر یک از این ایستگاه های کاری کمک می کنند. همانطور که در این حرفه، ویرایش عکس نقش مهمی در این حرفه دارد که وقتی روی دسکتاپ انجام می شود، ابزارها، نرم افزارهای مختلف زیادی را به خود اختصاص می دهد، اما همه اینها در یک سیستم با یک ورک استیشن پیشرفته برای توسعه بهترین تصاویر عکس گنجانده شده است.

یکی دیگر از مطالب سایت :
کوله پشتی طرحدار کوچک زنانه مشکی یو اس پولو US Polo (ساخت ترکیه)

ایستگاه های کاری در زمینه های انیمیشن و ویرایش ویدیو نیز استفاده می شود. از آنجایی که ویدیوهای بزرگ با ویدیوهای گرافیکی با وضوح بالا به واحدهای پردازشی و حافظه زیادی در هنگام ویرایش ویدیو یا هر فرآیند انیمیشنی نیاز دارند. ایستگاه‌های کاری زمانی استفاده می‌شوند که ویدیوها را می‌توان با استفاده از اجزای به‌روز شده ایستگاه‌های کاری ویرایش کرد که به ویرایش و ارائه هر فایل ویدیویی بزرگ کمک می‌کنند. این ایستگاه های کاری همچنین در زمینه های طراحی انیمیشن استفاده می شود و همچنین حریم خصوصی را برای محافظت از داده های مربوط به ویرایش ویدیو یا مجموعه داده های کاری هر انیماتور فراهم می کند. به طوری که این ایستگاه های کاری به راحتی می توانند پردازش چنین داده های عظیم، پردازش نمایش رنگی مناسب فیلم ها را انجام دهند. ایستگاه های کاری مانند ایستگاه های کاری لپ تاپ HP ZBook Studio x360 G5 به طور گسترده در زمینه های ویرایش ویدیو و طراحی انیمیشن استفاده می شود.

ایستگاه های کاری نیز در ایجاد تصاویر سه بعدی در هر زمینه ای مانند پزشکی، عکاسی، مهندسی مکانیک استفاده می شود. این یکی از جدیدترین و بهترین استفاده‌های ایستگاه‌های کاری در چنین زمینه‌هایی است که به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی به اجزای داخلی هر تصویری که گرفته می‌شود، دسترسی داشته باشد که به ایجاد هرگونه تغییر در اجزای آن فناوری که به‌عنوان تصویر گرفته شده است و بسیاری از نرم‌افزارها مانند Catia کمک می‌کند. و زیمنس NX در بسیاری از ایستگاه‌های کاری برای توسعه ماشین‌های مکانیکی مختلف یا شیرآلات و پمپ‌های مکانیکی مختلف نصب می‌شوند که از قطعات مختلف ماشین‌های عظیم استفاده می‌شود.

ایستگاه های کاری نیز برای دانش آموزان در تحصیلاتشان استفاده می شود یا مفید است. دانشجویان هنگام انتخاب برای تحصیل در آموزش عالی از ایستگاه های کاری برای تحقیق، ایجاد پروژه، محاسبات و غیره استفاده می کنند. در زندگی دانشجویی پروژه ها و تحقیقات مختلفی وجود دارد که به نمایش طرح های مدرن و شیک کمک می کند. ایستگاه‌های کاری مانند لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر HP Pavilion x360 که برای دانشجویان بسیار محبوب است و همچنین معلمان می‌توانند از آن برای توضیح مفاهیم مختلف محاسباتی با تصاویر دقیق و تحقیقات در کلاس‌های درس استفاده کنند.

نتیجه

در این مقاله نتیجه می گیریم که ایستگاه های کاری سیستم های کامپیوتری قدرتمندی هستند که بین دسکتاپ و سرور قرار می گیرند. ایستگاه‌های کاری قدرتمندتر از رایانه‌های شخصی هستند اما قدرت کمتری نسبت به سرورها دارند. رایانه های ورک استیشن به طور گسترده در زمینه های مختلف یا بخش های آموزشی مختلف استفاده می شوند. ایستگاه های کاری عمدتاً زمانی استفاده می شوند که پردازش داده های بالاتری مورد نیاز باشد که توسط رایانه های شخصی معمولی انجام نمی شود. ایستگاه های کاری نیز در زمینه های پزشکی برای شناسایی عیوب در اندام های مختلف استفاده می شود. بسیاری از این موارد در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

جهت خرید ورک استیشن میتوانید به وب سایت رایان وی آی پی مراجعه کنید.