روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی

گاهی اتفاق می‌ افتد که مشغول رانندگی باشید و ناگهان چراغ ترمز بر روی صفحه نمایش ظاهر شود که این نشان دهنده عدم وجود سیستم ترمز است و دلایل مختلفی دارد که یکی از این دلایل کمبود روغن در ترمز است در این قسمت یک سنسور در سیلندر ترمز وجود دارد که میزان مایع موجود در آن را اندازه‌ گیری می‌ کند و هرگاه این مایع کم شود، سنسور چراغ ترمز روشن می‌ شود و شما می‌ توانید از آن اطلاع پیدا کنید که سیستم ترمز نیاز به بررسی دارد. همچنین عوامل دیگری در روشن شدن چراغ ترمز دخالت دارند که در ادامه به آن ها می‌ پردازیم.

 

عواملی دخیل در روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی :

همان گونه که می‌ دانید ترمز یکی از قسمت‌ های بسیار مهم در خودرو می‌ باشد که کنترل سرعت خودرو  مربوط به این قطعه می باشد و در واقع برای  متوقف کردن وسیله، به کمک این قطعه است. بنابراین وقتی که چراغ آن روشن و خاموش می‌ شود به ما هشدار می‌ دهد که مشکلی وجود دارد که از جمله می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

مشکلات ABS

از آنجایی که چراغ ترمز توانایی نشان دادن مشکل سیستم abs را دارد، وقتی مطمئن هستی ترمز دستی مشکل ندارد و روغن ترمز به اندازه کافی در مخزن موجود است و چراغ روشن می‌ شود بنابراین لازم است با یک مکانیک حرفه‌ ای برای بازرسی وسیله نقلیه خود و بررسی کد های تولید شده توسط رایانه داخلی خودرو مشورت کنید. به شما توصیه می‌ کنیم اگر در حین رانندگی چراغ ترمز به صورت ناگهانی روشن شد، خودرو خود را به خاطر ایمنی متوقف کنید و موتور آن را خاموش کرده و سطح مایع ترمز را مورد بررسی قرار دهید سپس در صورت لزوم به مخزن ترمز روغن اضافه کرده و خودرو را روشن کنید سپس داشبورد را نیز بررسی نمایید که ایا چراغ خاموش شده است یا خیر ؟

 

خرابی سوئیچ

یکی دیگر از دلایل روشن شدن ترمز به هنگام رانندگی می‌ تواند مربوط به خرابی سوئیچ باشد که این مسئله را می‌ توانید با کمک تکان دادن دسته سوئیچ بررسی کنید بدین گونه که اگر چراغ روشن شد یا اینکه چراغ خاموش شده و دوباره روشن شود مشکل مربوط به همین سوئیچ است و لازم است که آن را تعویض کنید.

 

پایین نبودن ترمز دستی

از دیگر دلایل روشن شدن و یا روشن ماندن چراغ ترمز این است که ترمز دستی کاملاً پایین کشیده نشده است و لازم است که آن را بررسی کنید. همچنین باید گفت هرگونه فشار به کابل ترمز دستی سبب می‌ شود که چراغ خودرو شما روشن شود.

 

فشار ناهموار سیال

اگر به هنگام رانندگی ، ماشین شما ، فشار نامناسبی را تجربه نماید؛ بر عملکرد ترمز آن تاثیر خواهد گذاشت و احتمال دارد باعث شود خودرو در حین ترمز گرفتن به یک طرف کشیده شود همینطور این مشکل ممکن است باعث روشن شدن چراغ ترمز گردد.

 

بررسی قسمت‌ های مختلف خودرو هنگام روشن شدن چراغ ترمز

ممکن است چراغ ترمز روی صفحه نمایش خودرو شما روشن شود و شما دچار نگرانی شوید که ترمز خودروی تان مشکل پیدا کرده است، اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا می‌ توانید به کمک تکنسین امداد خودرو ارومیه این مشکل را حل کنید. تکنسین امداد خودرو، برای رفع این مشکل، به بررسی موارد زیر می‌ پردازند و در زمان کوتاهی به تعمیر و یا تعویض  خودرو شما در هر نقطه‌ ای که باشید  اقدام می کنند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
وریدهای واریسی و هورمون ها

 

 خراب بودن لنت‌های ترمز

گاهی قسمت رویی  لنت‌ ها شروع به فرسوده شدن می‌ کند و در صورت فرسودگی کامل این قسمت،  به ترمزها آسیب وارد شود. بنابراین تکنسین ما به بررسی این قسمت می‌ پردازند و در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر آن ها را درست می کنند.

 

 بررسی سنسورهای معیوب

از دیگر کارهایی که تکنسین حرفه ای انجام می‌ دهد، بررسی عملکرد صحیح سنسورهای خودرو است که برای برآورد سطح مایع ترمز این کار را انجام می‌ دهد و در صورت لزوم آن ها را تعویض می‌ کنند.

 

بررسی سیستم ترمز ضد قفل

از آنجایی که سنسورهای موجود در سیستم با رایانه خودرو ارتباط دارند؛ وقتی سیستم دچار مشکل می‌ شود وسیله نقلیه کدهایی را تولید می‌ کند که در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌ شوند و بررسی این کدها به محل مشکل پی می‌ برند.

 

 

سیستم ترمز خودرو

قسمت‌ های مهم سیستم ترمز در خودرو عبارت از موارد زیر هستند

 

ترمزهای دیسکی

این نوع ترمز معمولاً در چراغ‌ های جلویی خودرو است و از کالیپرهای ترمز استفاده می‌ کند که لنت‌ های ترمز را روی دیسک فشار قرار داده و باعث ایجاد اصطکاک در آن می‌ شود. بنابراین به هنگام فشار دادن پدال ترمز خودرو متوقف می‌ گردد.

نکته ای که در مورد این ترمز قابل ذکر است اینکه که در خودرو انرژی جنبشی به گرمایی تبدیل می‌ گردد و باید رفع شود، ترمزهای دیسکی از موادی سوخته شده است  که در برابر دمای بالا این انرژی، مقاومت می‌ کند.

 

 ترمزهای کاسه‌ ای

ترمزهای کاسه‌ ای در عقب خودرو قرار پارند، و شامل سیلندر چرخ، کفشک ترمز و کاسه ترمز هستند و کاربرد آن ها در خودرو بدین گونه است که وقتی راننده به پدال ترمز فشار وارد می‌ کند ‌های ترمز توسط سیلندرهای چرخ به داخل کاسه ترمز رفته و خودرو متوقف می‌ گردد.

 

ترمز دستی یا اضطراری

از دیگر ترمزها در خودرو ترمزی است که به آن ترمز دستی یا اضطراری می‌ گویند. این نوع ترمز برای ثابت نگه داشتن وسیله نقلیه در زمان پارک مورد استفاده قرار می‌ گیرد. دیگر ویژگی ترمز دستی این است که کار آن مستقل از سیستم ترمز اصلی است و اگر هیدرولیک از کار بیفتد می‌ توانید با استفاده از این نوع از ترمز خودرو خود را متوقف کنید.

 

 

 

https://emdadkhodroorumiye.ir/