فیلم الیزابت

درباره فیلم الیزابت

الیزابتیک فیلم درام دوره ای زندگی نامه ای بریتانیایی محصول ۱۹۹۸ به کارگردانی شکر کاپور و نویسندگی مایکل هرست است. کیت بلانشت در نقش اول الیزابت اول انگلستان، بازی می کنند.

این فیلم بر اساس سال های اولیه سلطنت الیزابت ساخته شده است، جایی که او پس از مرگ خواهر ناتنی اش مری اول، که او را زندانی کرده بود، به سلطنت می رسد. همانطور که او خود را بر تاج و تخت استقرار می دهد، با توطئه ها و تهدیدهایی برای سقوط او روبرو می شود.

الیزابت در ۸ سپتامبر ۱۹۹۸ در پنجاه و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و در ۲۳ اکتبر در بریتانیا اکران شد. این فیلم به موفقیت تجاری و انتقادی تبدیل شد.

 

فیلم الیزابت

جوایز فیلم الیزابت

این فیلم در پنجاه و ششمین جوایز گلدن گلوب سه نامزدی دریافت کرد، از جمله برای بهترین فیلم درام که بلانشت برنده بهترین بازیگر زن شد. این فیلم دوازده نامزدی در پنجاه و دومین دوره جوایز آکادمی فیلم بریتانیا دریافت کرد که برنده پنج جایزه از جمله فیلم برجسته بریتانیا و بهترین بازیگر زن (برای بلانشت) شد.

در هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار، هفت نامزدی دریافت کرد، از جمله برای بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن (برای بلانشت)، برنده بهترین گریم. در سال ۲۰۰۷، بلانشت و راش نقش خود را در فیلم بعدی کاپور الیزابت: عصر طلایی، که بخش بعدی سلطنت الیزابت را پوشش می دهد، تکرار کردند.

 

خلاصه فیلم الیزابت

در سال ۱۵۵۸، مری اول کاتولیک از انگلستان بر اثر یک تومور سرطانی در رحم خود درگذشت. وارث مری و خواهر ناتنی پروتستان، الیزابت، دختر آن بولین، به اتهام توطئه در حبس خانگی، آزاد می شود و به عنوان ملکه انگلستان تاج گذاری می شود.
همانطور که توسط مشاورش ویلیام سیسیل توضیح داده شد، الیزابت وارث یک انگلستان مضطرب می شود که توسط بدهی ها، زیرساخت های در حال فروپاشی، همسایگان متخاصم، و اشراف خیانتکار در دولتش محاصره شده است، از جمله دوک نورفولک.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

عاشقانه ای پریچهر قنبری همسر شهاب حسینی

سیسیل به الیزابت توصیه می کند که ازدواج کند، وارثی بیاورد و حکومت او را تضمین کند. الیزابت که تحت تأثیر خواستگارانش قرار نگرفته تصمیم خود را به تعویق می اندازد و به رابطه مخفیانه خود با لرد رابرت دادلی ادامه می دهد. سیسیل فرانسیس والسینگهام، یک تبعیدی پروتستانی که از فرانسه بازگشته بود را به عنوان محافظ و مشاور الیزابت منصوب می کند.

فیلم الیزابت

بازیگران فیلم الیزابت

کیت بلانشت در نقش ملکه الیزابت اول
جفری راش در نقش فرانسیس والسینگهام
جوزف فاینس در نقش رابرت دادلی، اولین ارل لستر
ریچارد آتنبرو در نقش ویلیام سیسیل، اولین بارون بورگلی
کریستوفر اکلستون در نقش توماس هاوارد، چهارمین دوک نورفولک
کتی برک در نقش ملکه مری اول
فانی آردانت در نقش مری آف گیز
وینسنت کسل در نقش هنری، دوک آنژو
اریک کانتونا در نقش پل دو فوکس
امیلی مورتیمر در نقش کت اشلی
کلی مکدونالد در نقش ایزابل نولیز
جان گیلگود در نقش پاپ پیوس پنجم
دنیل کریگ در نقش جان بالارد
جیمز فرین در نقش آلوارو د لا کوادرا
ادوارد هاردویک در نقش هنری فیتز آلن، نوزدهمین ارل آروندل