موضوع بعدی در این مقاله که مورد بررسی قرار می دهیم نکات مهمی است که یک طراح باید از آنها مطلع باشد و همه این نکات و جزئیات به طور کامل و دقیق در آموزش طراحی کابینت با 3d max بیان شده است. با مراجعه به پیوند ، اطلاعات جامع تری دریافت خواهید کرد.

هنگام انتخاب طرح برای کابینت آشپزخانه خود ، علاوه بر عوامل اندازه ، ابعاد و کارایی ، باید به سهولت کار در محیط آشپزخانه نیز فکر کنید ، باید از بودن در آنجا لذت ببرید. اطلاعات زیر می تواند به شما در انتخاب سبک دکوراسیون کابینت مورد نظر شما کمک کند.

نکات مهم در آموزش طراحی کابینت

سبک کابینت را انتخاب کنید

به طور کلی کابینت ها دارای دو سبک مدرن و کلاسیک هستند.

  • کابینت مدرن:

طراحی این مدل صاف و یکنواخت است ، درها از ام دی اف براق یا شیشه براق ساخته شده اند.

  • کابینت های کلاسیک:

طرح های بسیار قدیمی مانند روم باستان که دارای الگوها و حروف بزرگ و اشرافی هستند. کلاسیک بگو. درها نیز پر از نقش و نگارهای قدیمی است که جلوه ای جذاب به فضای آشپزخانه می دهد و طرفداران خاص خود را دارد.
در آموزش با تری دی مکس طراحی کابینت سامان چوب ، این سبک را می خوانید و از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. قبل از انجام هر کاری ، باید این مدل ها را بشناسید و با تمام ویژگی های ظاهری آنها به طور کامل آشنا شوید.

جزیره آشپزخانه را انتخاب کنید

جزیره چیست؟ مکانی است که در آن فرآیند آماده سازی غذا انجام می شود. مکان جزیره نباید مانع حرکت آسان در آشپزخانه شود ، همچنین درهای کابینت و یخچال باید به راحتی باز و بسته شوند.

محل قرار گرفتن سینک ظرفشویی

در طراحی آشپزخانه، برخی افراد ملاک اصلی را محل قرارگیری سینک ظرفشویی می دانند که البته به زمان های قدیم برمی گردد که آشپزخانه ها به طور سنتی طراحی می شدند. با این حال ، هنوز طراحانی هستند که به این روش کار می کنند. بنابراین با توجه به توضیحات ، مهم است که سینک ظرفشویی در محل مناسب باشد. در برخی موارد ، جزیره آشپزخانه نیز می تواند محل مناسبی برای سینک ظرفشویی باشد.

آشپزخانه را سه بعدی کنید

یکی از مهمترین مباحث آموزش با اتوکد طراحی کابینت با اتوکد تهیه تصویر سه بعدی از خروجی کار است. تا زمانی که مشتری اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهد ؛ باز هم ، هنگام انجام کار یک تفاوت جزئی وجود دارد. برای جلوگیری از نارضایتی و اتلاف وقت و هزینه ، بهترین راه این است که یک سری تصاویر سه بعدی بگیرید. این عکس ها طرح نهایی آشپزخانه را به مشتری نشان می دهد و او می تواند با چشمانی باز هر آنچه را که قصد دارد ببیند.

برآورد هزینه

عامل اصلی در تعیین هزینه ، سبک طراحی کابینت است. کابینت های ساده و مدرن هزینه کمتری نسبت به کابینت های سبک کلاسیک دارند. از آنجا که کارهای چوبی و کنده کاری زیادی در سبک کلاسیک وجود دارد ، طراحی و ساخت آنها به زمان زیادی نیاز دارد. در ادامه ، به عنوان قسمت پایانی ، عوامل موثر بر قیمت طراحی و ساخت کابینت را بیان می کنیم.

  1. هر چه مدل ساده تر انتخاب شود ، زمان اجرا کوتاهتر و در نهایت هزینه ها کمتر می شود.
  2. هرچه حجم کار بیشتر باشد ، یعنی تعداد کابینت ها ، به دقت و تخصص بیشتری نیاز است. هزینه های وابسته به زمان و تلاش را تحت تأثیر قرار می دهد.
  3. کیفیت کار رابطه مستقیمی با هزینه دارد. هرچه طراحی بیشتر و بهتر با نرم افزارهای تخصصی انجام شود. معمولاً نیاز به نیروی متخصص و دانش فنی بالاتر است. همه اینها منجر به افزایش قیمت می شود.
  4. تجربه کاری یکی دیگر از عوامل موثر است. هرچه طراح با تجربه تر و رزومه بهتر باشد ، هنگام محاسبه و اندازه گیری دقت بیشتری دارد.
یکی دیگر از مطالب سایت :
گوسفند زنده شهرداری

نکات مهم ساخت کمد دیواری

چارچوب اولیه را بسازید

در اینجا چند نکته مهم در ایجاد چارچوب اولیه وجود دارد.

اندازه دقیق

ساخت اسکلت اصلی نیاز به اندازه دقیق دارد. برای محاسبه آن ، باید خودتان بررسی کنید که چقدر فضای می خواهید برای لباس و چقدر برای سایر اقلام باقی بگذارید. در واقع ، شما باید یک طرح کلی در ذهن داشته باشید یا آن را روی کاغذ بکشید و سپس آن را اندازه گیری کنید.

در آموزش حرفه ای ساخت کمد دیواری ، نحوه اندازه گیری به شما گفته می شود. یک راه حل برای استفاده بیشتر از فضا ، دسته بندی لباس های یکسان در یک مکان است.

یک مکان جداگانه در نظر بگیرید

برای لوازم جانبی که پنجاه سانتی متر عرض دارند ؛ شما باید یک فضای جداگانه در داخل گنجه در نظر بگیرید و علاوه بر این نوار بالایی را در بالاترین ارتفاع نصب کنید. با این کار ، لباسی که آویزان می کنید از زمین یا طبقه همکف دور است.

از کشو استفاده کنید

طراحی چند کشو یکی از مزایای کاربردی کمد دیواری است. برای سهولت دسترسی می توانید یک سری پیراهن و لباس هایی که زیاد استفاده می کنید را در کشو قرار دهید. اما استفاده از کشو دو نکته منفی دارد. یکی هزینه بالای نصب و دیگری از دست دادن فضای مفید داخل کمد. پیشنهاد ما در آموزش در منزل ساخت کمد دیواری ریلی سامان چوب این است که اگر؛ اگر میز آرایش یا کشو دارید ، دیگر نیازی به کشو در کمد خود ندارید.

اهمیت برای ارگونومی

مشکل اصلی مردم در سراسر جهان این است که باید ساعت ها وقت بگذارند و لباس های خود را به سختی پیدا کنند. اگر این طرح بر اساس معیارهای ارگونومیک باشد ؛ همه چیز سر جایش است و سفارش خاصی به تجهیزات داخل آن داده می شود و شما به راحتی می توانید وسایل مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان پیدا کنید.

انتخاب رنگ

هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد و هر رنگی می تواند مطابق سلیقه انتخاب شود. کابینت های دیواری ام دی اف را می توان در هر رنگی ساخت. پیشنهاد ما در آموزش نحوه ساخت کمد دیواری samanchoob این است که رنگ دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید و بر اساس آن گزینه ای را انتخاب کنید که هماهنگ تر باشد.

به عنوان مثال: رنگ دیوارهای اتاق روشن است ، بنابراین اگر درب کمد سفید یا رنگ روشن دیگری باشد ؛ فضای اتاق بسیار دلگیر و بی انرژی می شود. بنابراین انتخاب شما باید درب رنگی شاد باشد. وجود لوازم جانبی رنگی مانند کوسن و روتختی های شاد و رنگارنگ نیز در طراحی دکوراسیون جایگاه مناسبی دارد.

مرجع