بعضی از مخاطبان گرامی ما درباره پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن سوالات زیادی رو مطرح می کنن.

خبرهایی که منتشر شده نشون دهنده اون هستش که کلا تکمیل ظرفیت واسه جذب دانشجو در سال آینده این دانشگاه وجود نداره و امسال هم به دلیل اینکه دانشگاه خیلی در جامعه شناخته شده نبود و بعضی ظرفیت‌ها باقی مونده بود درخواست تکمیل ظرفیت داده شد.
اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی و شناخته شدن این دانشگاه در جامعه طبق پیش‌بینی‌ها به نظر نمی‌رسد تکمیل ظرفیتی واسه سال آینده وجود داشته باشه، اما اگه اتفاقا ظرفیت خالی موند این موضوع با وزارت علوم مطرح میشه تا واسه ظرفیت‌های باقی مونده تدابیری فکر کنن.

کمبود ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه واسه سال آینده

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت بودجه دانشگاه فرهنگیان واسه سال ۹۸  گفته بود که شرایط دولت و اقتصاد رو درک می‌کنیم، اما با در نظر گرفتن جمعیت تحت پوشش و جذب نیرو دانشجو معلم واسه سال آینده بودجه مناسبی نداریم و دست کم باید ۵۰ درصد افزایش اعتبارات داشته باشیم.  پیش‌بینی جذب نیرو واسه سال آینده ۳۰ هزار نفره. ۱۵ هزار نفر از راه کنکور و ۱۵ هزار نفر هم از راه دوره‌های آموزش یه ساله جذب می شن که در دوره یه ساله از علم آموختگان دانشگاهی زیر ۳۰ سال جذب نیرو انجام می‌شه و  رشته‌های در نظر گرفته شده واسه مهر ۹۸ همون رشته‌های سال گذشته س.

به کار گیری ظرفیت نیمسال تابستون واسه آموزش

ایشون درباره ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان گفت: این طرح به معنی کاهش ساعات درسی دانشجو معلمان نیس و از ظرفیت دوره‌های تابستونی استفاده می‌کنیم البته باید با وزارت علوم مکاتباتی داشته باشیم تا در دوره تابستون به جای اخذ ۶ واحد در هر نیمسال ۱۰ واحد درسی در نظر گرفته شه. حالا طرح ۳ ساله شدن در کمیته های آموزش و پرورش در حال بررسیه و پس از اون باید این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسه.

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 

داوطلبان در صورت گرفتن صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی و بقیه شرایط و قوانین مندرج در این دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های بعدی آزمون، میتونن پس از انتخاب رشته و موفقیت در مراحل مزبور، در صورت قبولی، ادامه تحصیل کنن.

 

الف) روش پذیرش:

 

۱- در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بومی پذیری اعمال می‌‌‌شه. کدرشته محل‌های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جداول جدا از هم از هم مشخص شد‌هاند. انتخاب پایانی به وسیله سازمان امتحان آموزش کشور، در هر کدوم از کدرشته محل‌ها با در نظر گرفتن دامنه پذیرش که در ستون (پردیس / مخصوص یا اولویت پذیرش داوطلبان بومی/ محل خدمت) درج شده، و برابر قوانین زیر صورت می‌‌‌پذیرد.

۲- داوطلبان درخواست کننده رشته‌های لازم آموزش و پرورش دقت کنن اگه تو یه کدرشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی استانی درج شده باشه، همه داوطلبان بومی اون استان می‌‌‌تونن در صورت تمایل با رعایت بقیه شرایط و قوانین مربوط، اونو انتخاب کنن.

یکی دیگر از مطالب سایت :
۱۰ چیزی که اغلب در خانه تکانی های عید از قلم می افتد

۳- براساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای امتحان و پذیرش دانشجو همه داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های مربوط به استان خود می‌‌‌باشن اما در کدرشته محل‌هایی که اولویت واسه شهر یا بخش خاصی درنظر گرفته شده (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده) اول داوطلبان بومی اون شهرها یا بخش‌هایی که دارای اولویت هستن.

۴- اگه داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باشه و مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های مزبور بکنه، براساس قوانین و مقررات از بین واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت‌های انتخابی تا حدود دو برابر ظرفیت پذیرش، واسه انجام مصاحبه تخصصی و گرفتن صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از طرف سازمان امتحان آموزش کشور به آموزش و پرورش معرفی می شن.
معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به معنی قبولی پایانی در دانشگاه‌های مزبور تلقی نمی‌‌شه.

۵- کسب دست کم نمره کل پایانی ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط واسه مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری لازمه.

۶- اگه صلاحیت‌های عمومی و تخصصی داوطلب معرفی شده، بعد از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گیرد، سازمان امتحان آموزش کشور براساس قوانین مربوط و دید کردن اولویت بر مبنای دامنه پذ یرش بومی (بخش / شهرستان/ استان توضیحات کدرشته محل مندرج در دفترچه آزمون) و با در نظر گرفتن نمره کل پایانی زیرگروه و گروه آزمایشی مربوطه داوطلب در مقایسه با بقیه داوطلبان، انتخاب پایانی رو انجام میده. پس موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی به معنی قبولی فرد واسه دانشگاه‌های مزبور تلقی نمی‌‌شه.

 

ب) شرایط عمومی

 

۱-تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲-باور به دین روشن کننده اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده

۳-التزام به قانون اساسی

۴-داشتن سلامت کامل روانی، جسمی و توانایی انجام وظایف محوله

۵-نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثر

۶-نبود اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور

۷-داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

ج) مهم ترین شرایط اختصاصی:

۱-کسب دست کم نمره علمی کل ۶۵۰۰

۲-نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت

۳-داشتن دست کم معدل کل ۱۵ در دوره متوسطه دوم

۴-داشتن بیشترین حد سن ۲۲ سال تموم(۱۳۷۵/۷/۱)

۵-برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمی واسه حسن انجام وظیفه معلمی

 

۶-برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی

 

۷-گرفتن توانایی در مهارت‌های پایه و علوم فناوری اطلاعات

۸-داشتن بیشترین حد ۲۸ سال در اول استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل

۹-برخورداری از حسن معروفیت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو و متناسب با شون و جایگاه معلمی