با نزدیک شدن به روزای آخر سال، خونه تکونی و آماده کردن خونه واسه سال جدید به یکی از نگرانیای خونواده ها تبدیل می شه.
بیشتر قسمتای خونه بیشتر خوب نظافت می شه، اما بخشایی از خونه هستن که احتمال غفلت از اونا بیشتره؛ اینطوری با موندگاری بیشتر آلودگیا و گرد و غبار این فضاها به محل مناسبی واسه رشد میکروبا تبدیل می شن.
ما به شما می گیم این قسمتا کدوم هستن و چیجوری می تونین خیلی راحت و با سرعت اونا رو تمیز کنین.

۱- دستگیره وسایل آشپزخانه

واسه هممون پیش اومده وقتی در حال آماده کردن غذا هستیم از یه دست مون واسه باز کردن در یخچال استفاده کنیم.
حالا تصورش رو بکنین مشغول پاک کردن تیکه ای گوشت خام با همه باکتریای روی اون بودین! اگه به این نکته توجه نکنین، دستگیرهای یخچال، فریزر و فر، تبدیل به محلی واسه رشد میکروبا و باکتریا می شن.
این دستگیرها رو هفته ای یه بار با مخلوطی از یه پیمانه آب و یه پیمانه سرکه تمیز کنین.

۲- جا مسواکی

نه فقط دندون هاتون بلکه جا مسواکی تون رو هم باید تمیز نگهدارین. جا مسواکی رو هفته ای یه بار در ماشین ظرفشویی شست و شو بدین، یا با آب داغ و صابون به طور دستی اونو ضدعفونی کنین. ضدعفونی کردن مسواکا هم مخصوصا در فصل گسترش آنفولانزا ایده خوبیه. مسواکا رو دو تا سه دقیقه در آب بجوشونین.

 

۳- وسایل جانبی کامپیوتر

 

 

 

به وقتی فکر کنین که پشت میز کامپیوترتان سرفه یا عطسه کردین. حالا تلاش کنین آخرین باری که موس و کیبورد کامپیوترتان رو تمیز کردین به خاطر بیارین. دیگه وقت اون رسیده جلوی رشد باکتریا و میکروبا روی میز کامپیوترتان رو بگیرین. کیبورد و موس تون رو از کامپیوتر جدا کنین، آب و صابون رو مخلوط کرده و با به کار گیری مسواکی که موهای نرمی داره اونا رو تمیز کنین.

۴- زیربشقابی

زیربشقابیا وسایل بسیار مناسبی واسه جلوگیری از لک شدن میز غذاخوری تون هستین. زیربشقابیای پلاستیکی رو با آب و صابون بشورید. نوع پارچه ای اونو می تونین همراه با پارچه های کتانی که رنگ مشابهی دارن در ماشین لباسشویی بشورید. اما یادتون باشه که زیربشقابیای گلدوزی شده رو باید در دست بشورید.

 

۵- نرده پلکان

 

با به کار گیری دستمال توالت مرطوبی آغشته به آب داغ و سرکه نرده ها رو تمیز کنین. بعد با به کار گیری یه دستمال پولیش اونا رو خشک کنین. دستگیره درها رو هم به همین ترتیب می تونین تمیز کنین.

یکی دیگر از مطالب سایت :
آخرین دختر؛ تجربیات هولناک دوران اسارت «نادیا مراد» در دستان جنگجویان داعش

۶- کلید برق

کلیدهای برق در تماس همیشگی با دستای آلوده ما قرار دارن. کلیدا رو با استفاده یکدست تقریبا مرطوب آغشته به آب داغ و سرکه ضدعفونی کنین. بعد از دستمال پولیش واسه خشک کردن اونا استفاده کنین.

۷- ساک خرید

ساکای خرید وسایل بسیار مفیدی هستن چون با اونا می تونیم وسایل زیادی رو حمل کنیم و هم اینکه برخلاف کیسه های پلاستیکی، این ساکا مناسب محیط زیست هستن. با این وجود، اگه این ساکا رو به طور مرتب نشوییم، بوی نامطبوعی می گیرن و تبدیل به محلی واسه رشد باکتریا و قارچا می شن.
این ساکا رو می تونین در ماشین لباسشویی بشورید یا اونا رو با کیسه های پلاستیکی بپوشونین تا خیلی راحت و با به کار گیری یه دستمال تمیز شن.

۸- جایخی

جایخی در داخل فریزر در برابر تیکهای باقیمونده غذاها و بوی اونا قرار میگیره. هر بار که جایخی رو از یخای داخلش خالی می کنین، اونو با آب داغ و مایع ظرفشویی به طور کامل بشورید.

۹- بطری آب

بطریای آب رو در مخلوط آب داغ و صابون به مدت پنج تا ده دقیقه بخیسانید. داخل بطری رو با به کار گیری برسای مخصوص و دهانه اونو با یه خلال دندون تمیز کنین. در آخر، بطری رو به طور کامل با آب بشورید.

۱۰- شیر آب

شیره های آب به دلیل تماس مداومی که با دستامون دارن، آلوده ترین بخش خونه هستن. شیره ها رو هر روز با آب داغ و مایع ظرفشویی تمیز کنین. واسه براق کردن شیره ها می تونین با ترکیب جوش شیرین و سرکه یه خمیر درست کنین و اونو روی شیره ها بذارین تا بمونه، بعد با آب اونو تمیز کنین.