آتیش سوزی گذشته اتفاق افتاده در کالیفرنیا، بدترین و خراب کننده ترین آتیش سوزی تاریخ این منطقه بوده که مرگ ده ها تن و نابودی طبیعت و عمارتای باشکوه زیادی رو به دنبال داشته.
در حالی که کمتر دیده می شه سلبریتیا و افراد مشهور از ناحیه اینجور فجایعی متضرر شن، اما این بار خیلی از چهره های مشهور هالیوود خونها و املاک خود در مناطق اعیان نشین یا ییلاقی کالیفرنیا رو طعمه آتیش سوزی دیدن.

تصاویر منتشر شده جدید نشون میده که آتیش سوزیای وحشتناک تا چند متری عمارت ۶۰ میلیون دلاری کیم کارداشیان و کانیه وست در منطقه ییلاقی هیدن هیلز کالیفرنیا اومده و اونا فقط با استخدام تعدادی آتشنشان خصوصی موفق شدن این آتیش سوزی رو از عمارت گرانقیمت خود دور کنن. تیم آتشنشان استخدام شده موفق شدن با کندن کانال و خیس کردن همیشگی محیط دور و بر این آتیش رو از عمارت کانیه و کیم دور نگه دارن. تصاویر هوایی منطقه به طور کاملً سوخته ای رو در دور و بر این عمارت نشون میده که پس از تخلیه اجباری منطقه از ساکنان طعه آتیش سوزی شده.

همسایگان کیم کارداشیان، ۳۸ ساله و کانیه وست، ۴۱ ساله از تلاشای این دو واسه خاموش کردن آتیش در این منطقه تشکر کردن. در صورت آتیش گرفت خونه این دو، خونهای دور و بر اونم مطمئنا طعمه آتیش سوزی می شدن که این خطر با استخدام تیمی زبده از آتشنشانان خصوصی برطرف شد.
کیم کارداشیان درزمان هفته گذشته فعالیت زیادی در فضای رسانه های اجتماعی پرفالوور خود در مورد آتیش سوزی گسترده کالیفرنیا و شرایط عمارت باشکوه اون و شوهرش داشت.

ایشون در یکی از پستای توئیتری خود اینجور نوشت: «شنیدم که شعله ها به عمارت ما در هیدن هیلز رسیده اما حالا محدود شده و الان متوقف شده.
به نظر نمی رسه که در شرایط الان بدتر شه، فقط دعا می کنم که باد با ما همراه باشه. خدا مهربانه. فقط دعا می کنم که همه سالم باشن. آتیش نشانان، عاشق شما هستم و به خاطر اینکه هر کاری که از دستتون برمی اومد واسه تامین امنیت ما انجام دادین از شما ممنونم».

این زوج متمول، همه اعضای تیم امنیتی خود رو پس از مخابره شدن خبرهایی در مورد اینکه شعله ها به خونه اونا نزدیک شده تخلیه کردن. کیم کارداشیان، هفته گذشته در مراسم اهدای جوایز Choice Awards در سانتا مونیکا از تموم کسایی که با شعله های آتیش مقابله کردن تشکر کرد.
کیم اعلام کرد که اون و خونواده اش جوایز خود رو به آتیش نشانان، افسران پلیس و اولین کسایی که به این آتیش سوزیای گسترده عکس العمل نشون داده و واسه خاموش کردن اون جانشون رو به خطر انداختن تقدیم می کنن.

اون در این مراسم اینجور گفت: «به همون اندازه که این حادثه ترسناک بوده، دیدن جربزه کسایی که در این فعال بودن هم حیرت انگیزه. از این رو هر کاری که واسه کمک به سازمانای زیاد می تونیم بکنیم باید انجام بدیم، هر نوع کمکی رو نباید کوچیک شمرد. ما باید به درخواست کمک ادامه بدیم و در اینجور زمانای بحرانی به همدیگه کمک کنیم».

یکی دیگر از مطالب سایت :
با مخوف ترین گروه های مافیایی و تبهکاری سراسر جهان آشنا شوید [قسمت دوم]

شوهرش، کانیه وست، هم به تلاشای آینده اون و همسرش واسه در امان نگه داشتن محله دور و بر خونه خود از آتیش اشاره کرد و در پیامی توئیتری خواهان ایجاد جامعه ای ایمن در برابر آتیش سوزی شد.
آنتونی هاپکینز هم یکی از سلبریتیای خوش شانسی بود که به سختی از خسارتای به وجود اومده به وسیله آتیش سوزی کالیفرنیا محفوظ موند. تصاویر جدید هوایی نشون میدن که آتیش سوزی وحشتناک تا چند قدمی عمارت ۴٫۸ میلیون دلاری این بازیگر ولزی افسانه ای جلو رفته و بعد متوقف شده.
عمارت بغل دستی خونه هاپکینز به طور کاملً به خاکستر تبدیل شده، آتیش سوزی که در این منطقه باعث مرگ ۳ نفر و سوختن بیشتر از ۹۸٫۰۰۰ هکتار از اراضی این قسمت از کالیفرنیا شده.

باحال این که دو صندلی پلاستیکی که مشرف به اقیانوس بودن رو هنوز میشه در حیاط پشتی عمارت اون دید. خونه ساحلی ۳٫۵ میلیون دلاری پیرس برازنان در ساحل مالیبو هم با خوش شانسی محض از گزند شعله های سوزان آتیش در امان مونده. بیشتر از ۲۵۰٫۰۰۰ نفر به دنبال آتیش سوزیای وحشتناک هفته گذشته این منطقه اعیان نشین رو تخلیه کردن. خونواده کارداشیانا، سایمون کاول، ویل اسمیت و لیدی گاگا تنها تعدادی از سلبریتیایی بودن که مجبور شدن خونهای خود در این منطقه رو تخلیه کنن. جرارد باتلر، رسیدن یانگ و کامیل گرامر می یر از جمله سلبریتیایی بودن که خونهای باشکوه خود رو به دلیل آتیش سوزی از دست دادن.

بخشای بزرگی از لس آنجلس هنوزم به دلیل قطع برق، احتمال روشن شدن دوباره آتیش، بسته شدن راه ها و قطع رابطه، غیرقابل دسترسی هستن. در شمال کالیفرنیا، مقامات به جستجو در میان خرابه های شهر کوچیک پارادایز مشغول هستن تا نشانی از ۱٫۲۷۶ شخص پنهون شده به ثبت رسیده پیدا کنن. جسد سوخته ۷۹ قربونی این آتیش سوزی تا حالا پیدا شده که هویت ۶۳ نفر از اون از راه آزمایش دی ان ای مشخص شده.

در حالی که هواشناسی واسه هفته گذشته در این مناطق بارندگی شدید پیش بینی کرده که به خاموش شدن شعله ها کمک می کنه اما بارانای شدید می تونه منتهی به جاری شدن سیل و رانش زمین شه که بر شدت فاجعه واسه ۴۶٫۰۰۰ نفری که مجبور به تخلیه منطقه شدن خواهد اضافه کرد.