بیت کوین ۶ سنتی در چند سال پیش، خریداری نداشت. خیلیا کلاهبرداری می دونستن اونو مثل بازاریابی شبکه ای. اول جوکی بود که بین مردم نقل می شد.
داگ کوین (DOG COIN)  اولین  بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان تقلیدی مسخره از بیت کوین راه اندازی شد.
بعضی هم می گفتن واقعا برگرفته از سگیه که اول ژاپنیا اونو ساخته بودن. این ارز رمز نگاری شده (کریپتو کارنسی)، هیچ وقت  به صورت واقعی مورد استفاده قرار نگرفت، اما به عنوان انعام مجازی ازش استفاده می کردن.

حتی یکی از موسسای این ارز، اونو کنار گذاشت و دیگه ازش استفاده نکرد. این جربان همینطوری پیش رفت تا همین چند وقت پیش که ارزهای دیجیتالی و رمز نگاری شده یهو مورد استقبال قرار گرفتن. تازگیا قیمت این سکه ها افزایش زیادی داشته.
هفتم ژانویه ۲۰۱۸ بود که ارزش دلاری این سکه ها یعنی همین داگ کوینای بی مصرف که در دنیای دیجیتال در گردش بودن، به ۲ میلیارد دلار رسید.

این افزایش ارز خوب نشون داد که چقدر بازار ارزهای رمز نگاری شده دیوونه کننده و عجیب و ناشناس. هم اینکه، این جریان نشون میده با وجود اینکه تموم مرکز و توجه مردم روی بیت کوینه، و فقط اونو می شناسن، این تنها بیت کوین نیس که می تونه قدرت رو در دست بگیره.

بازی زیادی به وسعت یه شهر داره که بیت کوین تنها یکی از بخشای اون هستش.
ارزش سرمایه ای این ارزها در بازار الان، هوش از سر آدم می بره. تقریبا هر روز  یه ارز جدید متولد می شه که بیشتر  هم به صورت دیجیتالی به اون ارزش داده می شه یا یعنی ارزش اون تعیین می شه.
همه این مسایل هم به صورت آنلاین و مجازی صورت میگیره. یعنی هیچ اتفاقی در دنیای واقعی رخ نمی ده. تازگیا وب سایتی راه اندازی شده که ارزش این سکه های رمز نگاری شده رو نشون میده.

براساس آمار این سایت، در حال ارزش یو اف اون کوین (سکه بشقاب پرنده ای)، پوتین کوین (سکه پوتین) و اینیسن کوین (سکه دیوونه) به  چندین میلیون دلار رسیده. بیشتر این سکه ها تا چند وقت پیش فقط وسیله ای واسه سرگرمی بودن. اما در دهم  ژانویه ارزش اونا در بازار به ۱ میلیارد دلار رسید.

اولین سکه در این فهرست، بعد از بیت کوین، اتریومه. این سکه در بازار به اون اتر می گن. حالا ۱۰۲ میلیون سکه به قیمت هر سکه ۲۰۰ دلار (مهر ۹۷) در اختیار داره.
اون طور که می گن، این سکه می تونه در قرارداده های مجازی و هوشمند هم کاربرد داشته باشه. بخاطر این، از معروفیت و اعتبار زیادی بهره مند شده.
همه این اتفاقات هم در چهارچوب قوانین نرم افزاری اتفاق می افته. موفقیت این سکه باعث شده  ارزهای رمزنگاری شده مشابه اونم وراد بازار شن و به ارزش بالایی دست پیدا کنه.

یکی دیگر از مطالب سایت :
همراه با مکاتب هنری؛ از «رئالیسم» تا «سورئالیسم» [قسمت دوم]

ریپل هم دیگه ارز رمز نگاری شده که خودشو رو با ارزش نشون داده  است. این ارز، بیشتر در کره جنوبی استفاده  می شه و موفق شده بازار ارز دیجیتالی رو در این کشور دگوگون کنه.
ریپل کمک می کنه نرم افزارا بین کشورای جور واجور به  فروش برسه. بیشتر از ۱۰۰ بانک هم در دنیا از اون بهره می گیرن.

خداحافظی با بیت کوین؟

هر روز، سکه ای جدید روونه بازار ارزای رمز نگاری شده می شه و ارزش پیدا می کنه.
همین روزهاست که یکی از این  ارزها جای بیت کوین رو بگیره و به  عنوان ارز مجازی مورد استفاده قرار بگیره.
بیت کوین هم مشکلاتی داره که اگه به اون رسیدگی نشه، به زودی از گردونه رقابتا خارج می شه.
اما به هر حال، بقیه سکه ها هم بدون مشکل و ایراد نیس.
واقعیت اینه که راه ارزهای دیجیتالی و رمز نگاری شده هر روز شلوغ تر و پر ازدحام تر می شه.
هر روز ارز جدیدی  روی کار میاد که می خواد جای ارز قبلی رو بگیره.

اگثر اونا هم با بلند پروازیای بسیار روونه بازار می شه.
تازگیا شرکتا هم به دنبال ایجاد اینجور سکه ها و ارزایی هستن. فیس بوک یکی از شرکت هاییه که می گن در این مورد کارایی داشته و تلاش می کنه سکه ای داشته باشه. هر چی تقلا در شبکه های اجتماعی و در میان شرکتا بیشتر می شه، بیت کوین بیشتر از گذشته به خطر  میفته. این ارز الان، پر کاربرد ترین و با ارزش ترین ارز رمز نگاری شده هستش.