اولین بانو رییس دانشگاه آزاد یزد

خبر اول این که باخبر شدیم، واسه اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یه بانو به عنوان رییس این دانشگاه برگزیده شد.
دکتر معصومه طباطبایی که از محققان خوش نام این دانشگاه هم هستش، ریاست دانشگاه رو رو دوش گرفته. از جمله فعالیت‌های اجرایی و علمی دکتر طباطبایی می‌توان به معاونت هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، معاونت پژوهشی و فناوری واحد یزد، اولین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، از پیشگامان علم شیمی کشور، پژوهشگر برتر واحد در چند سال، پژوهشگر برتر استان و پژوهشگر برتر منطقه ۴ و ۷ کشوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

 

خبر باحال از ۵ صندوق جسورانه کشور

 

خبر دوم این که پنج صندوق جسورانه در کشور راه‌اندازی شد.
در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس جمهور با مسئولا سازمان بورس واسه راه‌اندازی ۵ صندوق سرمایه‌گذازی جسورانه در جهت پشتیبانی از شرکت‌های علم‌ بنیان  تفاهم نامه ای امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف به کار گیری ظرفیت‌های بازار سرمایه در جهت رشد و پیشرفت اجناس و خدمات علم‌بنیان هم جهت با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امضا شد و مجوز ۵ صندوق‌ جسورانه به مدیران اون اعطا شد.
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه «ارزش آفرین سرآوا»، صندوق سرمایه گذاری جسورانه «پارتیان»، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه «پیشرفت رویایی»، صندوق «سلامت رویان پارسیان» و صندوق «یکم آرزو»، ۵ صندوقی بودن که طبق این تفاهم‌نامه مجوز فعالیت گرفتن.

۳۶ دانشمند ایرونی در فهرست پر استنادای دنیا

۳۶ دانشمند علوم پزشکی ایران در فهرست پر استناد ترین محققان دنیا قرار گرفته. یافته های جدید رتبه‌بندی محققان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه May سال ۲۰۱۶ میلادی نظام رتبه‌بندی” ESI-Essential Science Indicators “اعلام شد.

در رتبه‌بندی گذشته، دکتر شاهین آخوندزاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا استقامتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین میرمیران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر مازیار مرادی لاکه از دانشگاه علوم پزشکی ایران واسه اولین بار به جمع محققان ۱% برتر پُراستناد کشور ملحق شدن.

انجمن گردشگری ورزشی دانشگاهی تشکیل شد

اولین بار در ایران،  انجمن گردشگری ورزشی به همت اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و با هدف اشتغال زایی و کارآفرینی واسه علم آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ، انجمن گردشگری ورزش دانشگاهی کشور در این سازمان ایجاد شد.

مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران: مهر ماه در نصف جهان

 

مهلت ارسال آثار: تا ۱۹ مرداد

 

اولین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران، در مهر امسال به همت دانشگاهی صنعتی اصفهان برگزار می شه. این رقابت‌ها تحت نظر انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران و با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه و شناسایی نخبگان علمی این بخش برگزار می ‌شه.  این مسابقات در سه محور طراحی بهینه منابع تولید پراکنده در شبکه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه تحلیلگر توان و مدیریت انرژی در خونه‌ های هوشمند برگزار می‌شه. جالبه بدونین، تیمای شرکت کننده در رقابتا در اول و تا روز ۱۹ مردادماه باید گزارش طراحی اولیه خود رو ارائه کنن که پس از تأیید گمیته داوری به مرحله طراحی و ساخت وارد می ‌شن.

علاقه‌مندان می‌تونن به خاطر به دست آوردن جزییات بیشتر و ثبت نام در این مسابقات به سایت http://icsg.iut.ac.ir مراجعه کنن.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سامانه علم سنجی راه اندازی کرد

خبر باحال دیگه این که سامانه علم سنجی، در دانشگاه علوم پزشکی قزوین (ISID) مثل بقیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، راه‌اندازی شد. هدف این سامانه ایجاد بانک کامل و بروز شاخص‌های علم سنجی اعضای هیأت علمی و اندازه پیشرفت علمی آنانه و شاخص برگشت به مقالات «H.Index» برگشت به ازای هر مقاله، تعداد مقالات در «Scopus» و تعداد کل ارجاعات، از مهم‌ترین شاخص‌های علم سنجیه.

به همین منظور، معاونت تحقیق و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، لینک سامانه نامبرده رو در صفحه اول پورتال دانشگاه و صفحه اول سایت معاونت قرار داده و مقرر شده کلیه اعضای هیأت علمی با مراجعه به نشانی: http://isid.research.ac.ir اطلاعات مربوط به پروفایل خود و شاخص برگشت به مقالات خود رو مشاهده و اصلاح کنن.

نقشه راه، به دانشگاه علوم پزشکی قزوین رسید

اپ نقشه راه و کارت امتیازی متوازن دانشگاه علوم پزشکی گیلان،با تلاش اعضای کارگروه تخصصی تدوین برنامه راهبردی این دانشگاه،تدوین شد.

 

دانشگاه امیرکبیر، هلندی شد!

 

دانشگاه امیر کبیر تهران (پلی فوت وفن قبلی) از امضای توافق همکاری با چند دانشگاه معتبر هلند خبر داد. چند وقت پیش بود که رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به گسترش تعاملات بین‌المللی در این دانشگاه، از برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دو دانشگاه معتبر کشور هلند در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد. الان حدود ۱۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می کنن  که در مهرماه تعداد این دانشجویان به ۲۰۰ یا ۲۵۰  می رسه.

۴ رشته جدید در دانشگاه تفرش

خبر بعدی این که دانشگاه تفرش ۴ رشته جدید راه اندازی می کنه.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش گفته که  رشته “الکترونیک دیجیتال” در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌ای جدیده که درخواست ایجاد اون در این دانشگاه در حال بررسی و پیگیریه. دکتر مهدی جعفری‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد،  علاوه بر رشته “الکترونیک دیجیتال”، رشته‌های دیگه هم در افق پنج ساله دانشگاه دیده شده و این رشته‌ها که بیشتر بین‌ رشته‌ای و هم جهت با سیاست وزارت علوم هستن، عبارتند از رشته‌های “فتونیک”، “محیط‌زیست” و “معماری و عمران ابنیه تاریخی” که مورد آخر رشته‌ای جدید در سطح کشوره.

خبر خاص واسه پیام نوریا

آدمایی که درخواست کننده تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه پیام نور هستن، تا اواسط مرداد امسال  فرصت دارن،کارت شرکت در آزمون زبون دانشگاه رو به دست بیارن. دکتر محمد علی ابراهیمی زمان برگزاری آزمون رو ۱۶ مرداد ماه و زمان دریافت کارت آزمون رو ۱۳ لغایت ۱۶ مرداد ماه اعلام کرد و اضافه کرد: آزمون زبون دکتری تخصصی (ETPNU) مرداد ماه ۹۵ به صورت الکترونیکی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی ، فارس و کرمانشاه برگزار می شه.
ثبت نام آزمون زبون دکتری تخصصی(ETPNU) مرداد ماه ۹۵ از هشتم لغایت ۱۱ تیر ماه سال جاری به صورت الکترونیکی و از راه پرتال پیام نور – مرکز امتحان و آزمون انجام شد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
۱۲ چهره در حال اوج گیری هالیوود که به زودی جای بزرگان پیشین را خواهند گرفت

حذف ۳ رشته از دانشگاه پیام نور

خبر دیگه از دانشگاه پیام نور این که سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی در مورد حذف سه رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور اراک از دفترچه کنکور سراسری سال ۹۵، اعلام کرد: الان در حال مشورت بوده و نسبت به برگردوندن این رشته‌ها خوش‌بین هستیم.

دکتر سهراب عسگری گفت:  سه رشته اصلی زبون انگلیسی، مدیریت و علوم تربیتی با گرایش‌های جور واجور در مرکز پیام نور اراک از دفترچه کنکور ۹۵ حذف شده‌ان. ایشون با بیان اینکه حذف رشته‌ ها فرآیندی داره که حاصل بررسی هرساله دفتر نظارت و آزمایش وزارت علومه و این روند دارای نُرم‌هاییه، گفت: مسئله اینه که ایرادات وارد به این دانشگاه قبل از حذف رشته‌ها به این مرکز اطلاع داده نشده تا جهت رفع نواقص قدم ورداشته شه و از حذف اونا جلوگیری بشه.

۵ خبر از دانشگاه تهران

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، برنده جایزه بهترین محقق بین المللی موسوم به VIF شد.
جشن دوره دانشجویان مرکز بین المللی آموزش زبون فارسی در دانشگاه تهران برگزار شد.
رییس دانشگاه تحقیقات خارجی پکن از موسسه کلمه نامه دهخدای دانشگاه تهران دیدن کرد.
پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران هم شروع شد.
همکاریای علمی و فناوری بین دانشگاه تهران و دانشگاه های هند در مرداد ۹۵ زیاد شد.
دانشگاه تهران خبر از همکاری گسترده با دانشگاه های پکن داد.

جالبه بدونین، دانشگاه تهران در بالاترین جایگاه دانشگاه های ایران از نظر تولید علم قرار داره.
این دانشگاه رو در نشانی UT.AC.IR دنبال کنین. دانشگاه تهران در فهرست ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا هم جای داره.

خبرهای داغ از دانشگاه صنعتی شریف

از دانشگاه شریف هم خبر رسید که این دانشگاه به علم فنی طراحی و ساخت راکتور بستر روون رسید. براساس رتبه بندیای جدید علمی در ایران، دانشگاه صنعتی شریف بهترین دانشگاه ایران شد.
پردیس بین المللی دانشگاه شریف، خبر از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد داد. ایده هایی واسه درمان سلسولای سرطانی با تلاش محقق دانشگاه شریف و همیاری محققان بین المللی انجام شد.
جالبه بدونین، بیست و سومین جلسه شیمی تجزیه و اولین کنفرانس مهندسی سازه و ششمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف ماه آینده برگزار می شه.

شریفیای فعال رو در SHARIF.IR دنبال کنین.

از دانشگاه شهید بهشتی تهران چه خبر ؟

در چارچوب همکاریای دانشگاهی و علمی جمهوری اسلامی ایران و لبنان، با کمک دانشگاه شهید بهشتی، آزمایشگاه بیوتکنولوژی گیاهی دانشکده طب دانشگام ملی لبنان گشایش یافت و کار خود رو شروع کرد.
در مراسم گشایش این آزمایشگاه، «عدنان السید حسین» رئیس دانشگاه ملی لبنان،« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، «دکتر زرگر» نماینده «دکترطهرانچی» رئیس دانشگاه شهید بهشتی، « حسن زین الدین» رییس دانشکده طب، هیات ایرونی و استادان و دانشجویان لبنانی حضور داشتن.

راه اندازی این آزمایشگاه که تکمیل کننده کمکای دانشگاه شهید بهشتی در تاسیس کرسی رشته بیوتکنولوژیکی گیاهی در دانشکده طب دانشگاه ملی لبنان در تحصیلات عالی فوق لیسانس و دکترا هستش، با استقبال مسئولان،استادان و دانشجویان لبنانی مواجه شد و در مراسم گشایش حضوری گسترده پیدا کردن.

جدیدترین خبرا این دانشگاه رو در نشانی sbu.ac.ir دنبال کنین.

افتخاری دیگه واسه دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی ایران جزو بهترین دانشگاه های کشور و یکی از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی و موسسه تحقیقاتی برتر کشور در رتبه بندی تامسون رویترز شد.دکتر گزنی معاون تحقیق و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد:  بررسی پایگاه شاخصای اساسی علم (ESI) موسسه تامسون رویترز ISI نشون میده که ۳۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور به جمع دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یه درصد برتر دنیا راه پیدا کردن که دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این گروه قرار داره.
دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، کرمان، تبریز، مشهد، بقیه الله و موسسه پاستور ایران هم در جمع موثرترینا قرار گرفتن.

اخرین خبرهای این دانشگاه رو در نشانی iums.ac.ir دنبال کنین.

از دانشگاه آزاد چه خبر؟

دو رشته علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شه.
رشته نانو فناوری پزشکی و رشته بهداشت عمومی مقطع کارشناسی در این دانشگاه و در واحد کرمانشاه راه اندازی می شه.
، دفتر و مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان گشایش شد.
جالبه بدونین، جشنواره ملی آشتی با طبیعت، ماه آینده با همت دانشگاه آزاد در استان گیلان و واحد رشت این دانشگاه برگزار می شه.

کوتاه از دانشگاه های ایران

دانشگاه علم و صنعت، تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ رو منتشر کرد.

دانشگاه امبر کبیر تهران، تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ رو رونمایی کرد.

دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، دکتر لطف الله خواجه پور رو به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی کرد.

دانشگاه هنر تهران از برگزاری دوره های تابستونی مخصوص مرداد و شهریور در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد از برگزاری المپیاد علمی دانشجویان این دانشگاه خبر داد.